lördag 30 maj 2009

Sommar, kedjebrott, nybakat och Robban.

Idag var det kort tröja och korta byxor redan klockan 10.00, håll i hatten vad fint, inte ens vinden var kall och då är det sommar på riktigt. Det blev en fin runda och det är ju svårt att misslyckas i det sällskapet som var, Olle P och Ooooove. Jag känner mig fortsatt inte riktigt 100 i kroppen, längtar verkligen till "den där" känslan när benen vispar själv men det kommer lagom till Vättern hoppas jag. Ove drog av kedjan, tack och lov hade Olle "the chain killer" med sig verktyg. Olle drar ju av i snitt 19 kedjor per säsong så han sover ju med sin kedjebrytare.

Efter runda, mat och en liten power nap åkte jag, Ove och Henke och hälsade på Robban Bengtsson. Robban kom hem från sjukan i måndags efter kraschen. Det var underbart att träffa honom och se att glöden finns i ögonen. Du är stark Robban och snart är nacken hel igen, det går snabbt och då ska det hojjas. Hela Solde skickar varma kramar.



Vi körde fel och det ska man ju inte vara rädd för, vi fann det vackraste och bästa av vägar, dessutom var det galen medvind.



Agenten gillar vacker utsikt, dessutom har han alltid drömt att ha en egen HD. Inga dåliga kindben heller för att inte tala om hur perfekt hjälmremmen sitter, perfekt precision.



Ove och Olle köpte bakverk för hela månadspengen, vi besökte kvarnen i Hyssna som är nytt favvo place.

7 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Vilka grabbar! Jag blir så sugen både på bakverk och att få cykla med dessa giganter.

Corleone sa...

Jag gillar bakverken.
Är dom hembakade?

Snarkus sa...

vår härliga dalmas Calle vann precis en Bianchi från Eurosport!

Corleone sa...

Det är kanske ett riktigt "masår"
i år.
Ett stort grattis.

Erik A sa...

Corleone, tro det eller ej men på kvarnen är allt hembakat eller iaf Kvarn bakat, riktigt fint

Anonym sa...

Hej Erik, det var skoj att se er också! Och tack för allt stöd, det är det som håller humöret uppe. Jag är tillbaks på cykeln snart och då skall jag försöka komma ner till malmö och delta i onsdagsspurten!

häslningar
robban bengtsson

Johan C sa...

Vore än ära Robban att ha dig nere på slätterna. Krya på dig!!