söndag 31 maj 2009

Allt blir inte alltid som man tänkt, men vad gör väl det egentligen

Jag hade planerat att köra en liten lätt runda idag, men det blev en stabil tur på skakiga ben i ett somrigt Skåne. Min uppladdning inför turen var inte den bästa. Gårdagens franska afton i parken med boule och pastis satte sina spår. Jag var sliten när jag anlände till Knuten vid 10-tiden. Jag bröt ihop strax utanför Svedala och fick sitta på en stubbe och käka upp Jennys dextrosol. Efter ett stopp på en mack och därefter en fin, fin fika på Farmor Elsas café i Svedala kom energin tillbaka och vi fick en riktigt fin tur de sista milen via Vellinge och Klagshamn. Efter ett svalkande kläd-dopp i Sibbarb så kunde jag le riktigt stort igen. Det var fint! Sitter just nu och äter glass i sängen och känner mig mycket nöjd med dagen. 

Stort tack till Jenny och Andreas som var mina klippor, mina hjul och fina medryttare. Jenny hittar bättre i Skåne än jag i mina egna väskor (fast det är visserligen inte så svårt när jag tänker efter....)
 
På Farmor Elsas så hittade vi den mycket trevliga Fredrik Källberg, fd cyklist och SM vinnare. Vi ser framemot att få sällskap av Fredrik på onsdagsspurten framöver. Det är dags att damma av cykeln. 
 
Ett efterlängtat dopp i havet. Vi skulle egentligen bara kyla ner benen, men det gick inte att motstå. 


5 kommentarer:

Amelie sa...

Vackert! Det där doppet såg inte fel ut... =)

Snarkus sa...

EFTERLYSNING: El Maco Tractor Puller! Vi tänkte rulla imorgon (måndag). Skicka meddelande till Norell eller Snarkus (0703929743) för detaljer..

Erik A sa...

vilket inlägg Emma, det innehåller allt!

Anonym sa...

Emma, du var så tapper!! Jag trodde nästan du skulle svimma när du kröp iväg in i skuggan, men din återhämtning var obeskrivlig!Och Andreas- din cykelglädje var en fröjd för ögat! En toppen-dag helt enkelt. kram Jenny

Kajsa sa...

grymt! önskar som vanligt att jag hade varit med men det blev femkamp på gröna lund istället. det krävdes en hel del dextrolsol för att överleva det äventyret också ;-)