onsdag 27 maj 2009

Onsdagsspurten #4


Så har ytterligare en omgång av det fantastiska arrangemanget Onsdagsspurten avverkats.
Även denna gång var det hårda och tuffa bataljer på den skånska slätten.
Dagen började kanske inte så bra när beskedet nådde gruppen att Mr. Onsdagsspurt Stenqvist hade fått ultimatum av sina studiekamrater. Detta krav gick helt enkelt ut på att någon spurtrunda denna kväll kunde Stenqvistan glömma. -Du stannar här och färdigställer vår uppsats! lär de ha sagt med en bestämd röst.
Enligt Downhill hade Dan haft gråten i halsen när han såg henne göra sig redo inför kvällens tur.
Vi är med dig Dan och du kan alltid ringa och prata om känner dig nere. Vi finns här för dig.

Vad gäller deltagare fick vi se ett par nya ansikten ikväll. Linus fick nog priset som "rookie of the kväll". Körde oerhört fint och tog flera poäng.
Den andra hade Greven skickat och det var Tractor Pullers egen El Maco Marcus. Man kunde se lång väg att denna man spenderat många timmar på cykeln bredvid vår adligt ättade idol (näst efter Idol-Mattias såklart, som vi för övrigt söker en hälsostatus från).

Kvällens man måste dock ändå vara Team Peltons egen lårkaka Tompa. Fy faan vilket tramp den mannen hade i benen denna afton. Kanske för att han vilade sig i form under Gran Fondot, men troligen för att han denna kväll fick hjälp av spurtarnas kung Henke (som för övrigt också var poängbäst som vanligt). Väldigt kul att se att Team Pelton börjat köra som ett lag så att det kan bli lite kamp i lagtävlingen....

Kvällens prinsessa var Helena som bara går från klarhet till klarhet. Hon kopplar ett lite stadigare grepp om den gula ledartröjan.

En rolig detalj under kvällen var också att det måste vara första gången någon blir avhängd under en spurtrunda. Tjejerna körde med en sådan ljusets hastighet att en prinsessa helt enkelt tappades bort.

Hoppas alla är nöjda med kvällens tur och är taggade att fortsätta poängjakten hela säsongen.

3 kommentarer:

Tompa sa...

Mina ben kändes fina under hela spurtrundan. Jag fick som sagt även bra draghjälp av spurt-Henke efter att han kört in sina poäng. Det var dock inte bara en dans på rosor i Lalaland. Det var helt enkelt direkta order från spurtkungen. Såhär lät det -Ta mitt hjul, ta inga egna initiativ!! Sagt och gjort.

Henke sa...

Måste börja med att säga att CK Ringen Johan körde som en gud igår! Grymmt schönt att ha den ryggen att gå på.

Igår testade jag som sagt på livet som uppdragare. Jag kände mig i början inte helt bekväm i rollen och fy fanken va jobbigt det är! Men kul är det. Det är en skön känsla när man lyckas dra upp Tompa till seger. När man pressar ur den sista droppen kraft för att sedan släppa loss lårkakan som en kanonkula mot mållinjen. Jag tror detta kommer bli en nytändning för mig på Onsdagsspurten. Och helt ärligt talat går det att få bättre uppdrag än det jag och Johan gav Tompa igår på den sjätte spurten?

Corleone. sa...

Spurt-Henke har blivit Lag-Henke.
Vi gillar båda.
Bra kört.