tisdag 19 maj 2009

Regler för prinsessorna

Regelkansliet i Team Solde är ytterst lyhörda för önskemål, speciellt från prinsessorna. Efter förra onsdagens spurter hade damerna snackat ihop sig och gick raka vägen till sekretariatet och bad om en regeländring för prinsessorna.

Jag citerar Emma:

"Hörrni, nu har vi (prinsessorna) snackat ihop oss och vi har kommit fram till att vi tycker att ni ska skriva på bloggen och ändra reglerna för prinsessorna. I fortsättningen ska prinsessorna samla ihop sig bakom prinsarna före varje kryss och köra i gemensam klunga vid krysset för att sedan låta bästa prinsessa vinna vid mållinjen. Fördelen med detta är att det blir lättare för oss att hålla reda på varandra och det känns som att det blir säkrare och roligare för alla" Slut citat.

I och med att alla prinsessor är överens om regeländringen är det därmed klubbat. Dock vill sekretariatet lägga in en brasklapp. Om mot förmodan någon prinsessa (Anette Kiss?) vill tävla på samma villkor som prinsarna går det att lösa. Helt sonika åker då den prinsessa med i prinsklungan och är med i prinsarnas poängräkning och utesluts från att ta poäng i prinsessklassen.

Vi synes imorgon och om ni råkade få med er poängkort med er hem så ta med dem till spurterna imorgon. Som vanligt blir det förhäng på St Knut klockan 19:10. Klockan 19:30 samlas vi vid Blomsterkiosken. Karta till kiosken finns till höger.

3 kommentarer:

Sarah sa...

Väntar ni in även en riktigt riktig långsamkörare?? Det är nu eller aldrig känner jag...

Anette Kiss sa...

Hah, jag kommer ju inte få några poäng ju... Jo förresten någon liten pinne för att jag dyker upp. Det hade jag tänkt att göra ikväll, så väl mött vid blomsterkiosken.

Dan Stenqvist sa...

Sarah, jag längtar efter dig!!!!!! Jag väntar på dig.










(kanske)