onsdag 27 maj 2009

Förbannelsen fortsätter...





Sällan har jag varit så laddad inför en onsdagspurt!!
Spenderade gårdagsnatten åt att försöka återställa Cervélon till sin forna glans efter helgens debakel. Rengöring, inoljning av kedja, nya däck för att undvika fler snöpliga punkteringar. Tre lager torrolja enligt instruktion.
Tror jag la mig kl. 01.30 men det var det värt, det var bara ta cykeln när jag kom hem från jobb.
Jag körde till och med 3 spurter/ryck på väg hem från tåget, kände att det var diamanter på gång.

Satt på hojen på väg mot blomsterkiosken, under ringvägsviadukten...sklenk...sklenk...PANG.
Tror inte det är sant!! Helgen känns helt plötsligt inte så långt borta, den inre vreden byggs upp.
Givetvis har jag en ny inhandlad slang med mig men ingen pump hade jag med, jag var ju så jävla ordentlig att jag redan lämnat tillbaka pumpen jag lånade av Emma i lördags.
Precis när jag är på väg att stega hemåt med cykeln vid sidan, stannar en cyklist också med blomsterkiosken i sikte. Sånt gör en varm. En helt okänd människa stannar för att hjälpa en, vår ända gemensama nämnare är att vi båda cyklar med bockastyren. Jag får låna hans kolsyrepatronpump, vi lyckades dock inte bygga upp tillräckligt tryck för att det skulle bära hela vägen. Så jag fick vända hemåt men jag slapp i varje fall gå. Och den hjälpsamme ryttaren #2, missade förmodligen starten på onsdagspurten. Jag är mycket tacksam för hjälpen och hoppas vi ses på onsdagsspurten i framtiden.

Men de här punkteringarna gäckar mig lite, är det tilfälligheter eller helt enkelt en förbannelse? På fredag blir det Älmhult - Malmö och jag hade inte tänkt fylla ryggfickorna med slangar men det verkar vara det som krävs.

Kanske någon av det rutinerade grabbarna(Greven, coach...) har någon tips med tanke på hur slangen ser ut?(jacket är på insidan av slangen(mot fälg))

1 kommentar:

Jens sa...

Kolla fälgbandet Matti, kan vara att det behövs bytas.