torsdag 14 maj 2009

Äntligen Calle!


Det snackas om att storklubbarna signar spelare i ung ålder vilket kan vara skadligt för fotbollen etc etc. Team Solde ska alltid vara värst och kan nu stolt presentera att de signat 15 månader gamla Calle, det ända som återstår är lite pappers fix men det ska inte vara några stora saker. Calles mamma och pappa vet fortfarnade inte om att Calle har signat på men enligt Calles agent Ove Nilsson ska inte det vara några problem. - Calle har sedan länge haft en önskan om att signa för team Solde och nu har båda parter funnit en lösning vi känner oss nöjda med låter Nilsson hälsa via länk från öfvre Norrmalm. Calle är son till Idol Mattis så det är ju inte direkt vilken 15-månading som helst vi har signat!

10 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

S T O R T! Skönt att veta att checken på 5000000 kom fram till Ove som den skulle.

Dan Stenqvist sa...

Jag tänkte sitta uppe i natt och skissa på Team Soldes elitungdomssatsning. Min tanke är att Calle kommer att sitta på Oves och Åboms hjul inom en 3 år period.

Johan C sa...

Juniorlaget är snart säkrat.
Jag ser Idol-Simon uppe och drar med Blixt och Dunder-Fernlund på hjul, Billy-Andersson ligger längst bak i suget tillsammans med Simon Jaxell. De bara ställer ut med 100 meter kvar och det blir en dubbel för Team Solde 2025.
Då sitter vi på en bänk och ljuger om gamla cykelminnen vi upplevt tillsammans.

Johan C sa...

Inte idol-simon utan idol-calle såklart. förlåt calle!

Dan Stenqvist sa...

Johan, är Simon Jaxell Nils Jaxells okända tvillingbror?

Johan C sa...

satan vad fel det blev hela vägen. Såklart jag menar Nils.

Dan Stenqvist sa...

Jag håller med Johan, det är många knoddnamn att hålla reda på nu.

Anonym sa...

Jag kan bara gratulera Team Solde till en grym värvning, Er återväxt är säkrad... mitt bank-konto räddat... e inte det en Win-Win situation så säg...:) För att Calle skall få den bästa grunden så har vi börjat bygga på en stark organisation, Mor o Far står naturligtvis för huvuddelen men så sent som i onsdags kontrakterades ytterliggare två starka byggstenar då Missjö Åbom gick in o visade starkt mod med blöjbyte o dylika glädjeämnen för att inte tala om Soldes egna Capitano Abrahamsson som guidade Idol-Calle runt på stortävlingen ProTour:)

På återseende/ Agent Nilsson

Henke sa...

Som sagt hade jag privilegiet att under onsdagens förmiddag spendera några magiska timmar med Idol-Calle. Vid åvan nämnda blöjbyte (förövrigt mitt livs första) kunde jag inte missa de begynnande konturer Idol-Calle hade på sina vader! Han e ju stöpt i fin form... Säger bara "Se upp på vadtävlingen"!!

Anonym sa...

Ni bör nog prata med Calles mamma om detta! vad jag har hört ska Calle satsa på fotboll...