lördag 16 maj 2009

Kvarnen i Hyssna och dubbel punka

Maken på fintur fick jag och Jonas uppleva idag, håll i hatten. Det blev ca 8,5 mil i lugnt och fint tempo förutom vissa sträckor då Jonas låg och trissade, han har ju hur mkt som helst i de där gamla skidstockarn. Själv höll jag på att inte komma hem sista biten av total utmattning, det var sick sick upp på öfvre. Hursom helst, turen runt seglora, hyssna och bollebyggd var magisk. Strax innan Sandared åkte jag på en dubbelpunka, i båda däcken satt häftstift, konstigt. Jag misstänker att jag vart utsatt för sabotage av team Pelton?


Ingen kvarn utan vattendrag, inget vattendrag utan att känna på vattnet. Man ska akta sig för de svarta stenarna, speciellt med cykelpjucks.



Kvarnen i Hyssna öppnar 11.00, vi fick komma in redan 10.15. Stort tack för det! De nybakade bullarna var av absoluta världsklass, kvarnen i Hyssna är mitt nya favvo hak i västra götaland. Jonas visar stolt upp sin nya bulle samtidigt som ägare och bagare av kvarnen är redo med bull gripklon.

Oj oj oj vad många mjöl kärror som rullat på denna spång, Cervelon fick smaka på traditionens vingslag genom att parkeras på samma spång.






1 kommentar:

Dan Stenqvist sa...

Årets vattenfallsbild är tagen!