söndag 24 maj 2009

Gran Fondo- Eslöv II

Foto: Carin Funder

Vilket lopp. Vi hade nog räknat med lite bättre väder. Jag trodde att det aldrig regnar på Team Solde. När vi stod på startlinjen började det verkligen spöregna. Inledningen var ganska ryckig och man såg ingenting på grund av allt däcksprut.

De 3 första milen var tuffa i kantvinden. Det spräcktes upp i 2 grupper. Vi hamnade i den bakre och beslöt oss för att gasa ifatt gruppen framför. Det är mitt häftigaste cykelminne hittills i min korta cykelkarriär. Det var full gas och Team Solde anförde klungan tillsammans med 6 andra cyklister varav Slagskeppet och bergakungen Henke från Jönköping var med och var stekheta. Efter tuff körning så lyckades vi köra ihop de båda grupperna efter 7 mil. Tätklungan blev nu 40 pers istället för 20. Riktigt häftigt, cykling på riktigt!

Jag kroknade tyvärr på den sista stigningen och orkade inte följa med huvudklungan utan hamnade i ingenmansland och fick vänta in klungan bakom. Men ändå fantastiskt nöjd med min insatts och otroligt stolt att vara en del av Team Solde!

10 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Reeeeeeeespekt Johan!

Jens sa...

Johan "Draget" Carlström for King!

Snarkus sa...

fan vad du körde fint när vi stängde gapet till ledarna!

Snarkus sa...

vilka ska köra falun?

Dan Stenqvist sa...

Jag. Snarkus, jag kan fixa boende till dig om du är sugen att köra. Corleone har gott om plats i sin kingsize...

Erik A sa...

Det var en fin text Johan, jag tycker att du skulle valt en bild på dig själv även att jag gillar att se mig själv på bild i sällskap med H Johansson från Jönnet. Det var verkligen en fin upplevelse att köra ifatt, att det inte höll i mål är en annan femma men mycket lärorikt. Grattis oxå till Tractor Pullers som tradeat Snarkus, håll i hatten vilket ämne! Matti, jag vill höra om din kramp! Jösse, jag vill höra om solo 7 mil. Jag ska köra Falun.

Corleone och Britt. sa...

Snarkus,det skulle vara stort att få se dig cykla Gran Fondo i Falun.
Vårat hem står öppet för Dig.
Kom i god tid så Du kan bekanta Dig
med banan uppe i Falun.

Corleone och Britt. sa...

Vi glömde,
bra jobbat Team Solde,
mer av den varan.

Dan Stenqvist sa...

Corleone och Britt, vi älskar er!!!

Snarkus sa...

jag är otroligt tacksam för gästfriheten britt & corleone! jag ska kolla på detaljerna (ledigt från jobb, resa) och låter er veta när jag bestämt mig :)