onsdag 13 maj 2009

Reflektioner kring en tröja


Helt otroligt. Har genomfört mitt livs första sportsliga prestation (om jag inte räknar in den gången jag vann en buggtävling -99) - jag innehar just nu damledartröjan! Vilken känsla. Jag var inte precis den som blev vald först under skoltidens lagsporter och på gymnasiet sa min idrottslärare att jag hade "IG i bollkänsla" men nu sitter jag tamejtusan här med en skimrande och alldeles, alldeles underbar tröja som jag knappt kan andas i. Vårens Bollywood dans och intensiva spikmatta-behandling har gett effekt i låren!

12 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Em magisk kväll Downhill! Att snacksa med dig är det bästa som finns.

Johan C sa...

Underbart Amelie! Hård Bollywood träning lönar sig. Antar att du inte kommer att ta av dig den gula tröjan på ett bra tag!?

Anonym sa...

Grattis, skitbra kört!
/Helena TP

Henke sa...

Underbart Amelie, grattis till framgångarna. Det är sånt här man behöver för att kunna träna hårdare och mer!

Anonym sa...

Du är så söööt!Och snabbast!:) kram Jenny

Dan sa...

test

Corleone sa...

Grattis,grattis,grattis !
Tröjan sitter som en "smäck".
Hela Dalarna jublar.
Vi följer fortsättningen med spänning.
Den stolta trion Torsten,Corleone och Britt.

Katarina M-I sa...

Grattis!

Ha, där fick din gympalärare:)

/Katarina

Sarah sa...

Go goa Amelie!! Du klär i gult! Grattis!

Amelie sa...

Känns skönt få dela lägenhet med denna tröja i en hel magisk vecka! En stor ära! Jag har lagt den i en sidenask och tittar till den lite då och då.

Kajsa sa...

det blir nog mer än en vecka ska du se amelie! riktigt fint kört igår!

marchall sa...

Härligt Amelie du ser ut som en superstar, önskar jag hade kunnat vara med vi tillfället. Kul att vi fick tillfälle och köra ihop i jkpg.