måndag 25 maj 2009

Draghjälp till Lund


Ja så där glad kan man vara när man står mittemellan proffspendlarna Peter och Olle. Jag har som bekant cykelpendlat i min ensamhet mellan Lund och Malmö sen mars, så rackarns vad glad jag blev när jag såg Peter stå i cykelmundering vid Värnhem, väntandes på Olle som också skulle till Lund! Jag var inte sen på att be om att få ta hjul och det var inte det enda jag fick. Jag fick även en ta del av en för mig helt ny väg - en väg utan trafikljus, bilar, gångtrafikanter och klydd. Revolutionerande med andra ord. Tack så hemskt mycket Peter och Olle.

6 kommentarer:

Peter sa...

Hemfärden var om möjligt ännu roligare än till Lund. Motvind, traktorgrävare i ca 40-45 km/h och sedan jag. Hela vägen från Lund till Nordannå. Jäklar vad det gick undan. Och svart i ansiktet blev jag. Men det var det värt.

Elina sa...

vilken väg cyklade ni? jag ska åka i morgon...

Amelie Olofsson sa...

Jadu, jag följde mest efter men visst var det väl så att vi cyklade igenom Kirseberg, fortsatte rakt fram ett tag efter det och svängde sen vänster in mot stora Staffanstorpsvägen, förbi Nordanå och följde sen skyltarna till Tottarp vidare till Uppåkra och sen är man framme vid St Lars! Fin väg.

Kajsa sa...

jag är också väldigt intresserad av denna superväg! det finns inte chans till att göra en favorit i repris, dvs gemensam runda någon solig morgon med start från värnhem?

olle h sa...

Alla gånger. Jag åkte på sjukan denna veckan (jekkla unge), men nästa vecka är det cykeln som gäller igen.

NLC sa...

Nåt sånt här kanske ?