söndag 19 oktober 2008

Team Solde goes "Våffling".




Ni vet väl att "våffla" är det allra senaste? I korta ordalag innebär "våffling" att man hakar på Team Solde en söndag (eller någon annan dag för den delen) och cyklar till ett våffelställe och äter en våffla. Sedan cyklar man hem. Idag gick den första våfflingen av stapeln och turen gick till bokskogen. Av en händelse(??) dök KJ och Caroline upp när vi satt och våfflade. Trevligt. KJ såg ordentligt cykelsugen ut. Får vi se KJ i Team Pelton nästa säsong månne? Amelie och Emma var ryttarna från damlaget. Kul att se att vi börjar få trogna damcyklister med i klungan. Det blir så mycket trevligare när damer är med. För egen del så mättade jag min snorfläns och blev avhängd mest hela tiden på väg hem.

7 kommentarer:

schmunk sa...

Tack för trevlig våffling får man säga då!

Johan C sa...

Grymt trevlig våffling. Får nog bli en dubbelvåffla nästa gång.
Martin, respekt till ditt slätdrag i motvinden!

Snarkus sa...

Klantigt av mig att missa det har...

Anonym sa...

Ja man får tacka ödmjukast för en skön tur, trevligt trevligt. Men Danne lille, ditt tummfrotté ser ju snarast ut som om du torkat dig med det i baken istället för under näsan!!

Anonym sa...

Schmunk är ett monster.

Anonym sa...

Jag var en trött våffla igår, men det var en härlig tur, nästa våffeltur tycker jag skall gå till Romeleåsen, ryktet säger att våfflorna där skall vara helt magiska, kolla in länken www.solhjulet.nu man blir ju onekligen lite sugen ;-)

Emma sa...

Fantastiskt, jag är på Jens! Jag slår vad om att deras våfflor är riktigt krispiga och goda också. Med en sån i sikte kommer jag fixa framtida uppförsbackar inkl motvind lätt. Ps: Tack Jens för draghjälpen. Jag gick in i väggen totalt! Du är hjälten!