tisdag 7 oktober 2008

1:02:30


Idag körde vi onsdagsspurten fast i ett annat format. Jag, Blixten, Johan C, Coach och Jens Brine stod beredda att sätta en bra tid. Vi körde på 1:02:30 (Jens exakta tidtagning) med start vid Turbinen och mål vid turbinen. Ni se den exakta turen här. Snarkus är inspirationskällan till detta. Snarkus körde ensam en liknande tur för ett tag sedan på 1:08. Dagens händelse blev när det small till vid Potatisåkern. Blixten gick i backen men klarade sig fint med skrapsår och en punktering. Västen fick bekänna färg och det skulle inte vara en skräll om Blixten har västen på för att flasha nästa gång han är på Vendel och äter. Sjukt kreddigt hål på skuldran.

18 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Jag är jättenöjd med kompositionen på detta inlägg.

Anonym sa...

Jag är oxå väldigt nöjd med ditt inlägg, saker som gör mej glad med det är Blixtens "jag brottas med cyklen ställning", den kan ju lätt misstas för "jag tror jag sitter i skogen och gör nummer två" ställning, Blixten visar ju här tydligt vilken fantastisk form han är i, vi andra kan ju bara drömma om sådan gluteus maximus.

schmunk sa...

Trevligt trevligt. Jag var själv ute på myllan och körde idag mellan 13.30 och 15.30. Hade varit roligare att hänga på er dock. Är det ok om jag ringer er på kaffebaren och hör med er om ni ska ut när man själv ska det?

Johan C sa...

Ett rekord och en vurpa. Låter som en filmtitel.
Har skrattat lite för mig själv över hur adrenalinet pumpade mot ett rekord och helt plötsligt hör vi ett riktig smäll. Blixten är nere på räkning med jordiga knän och en tourigt söndrig topp. Skönt att det gick bra blixten!

Johan C sa...

Absolut Martin! skicka ett mess till 070-7902495!

Johan C sa...

Hur mår du blixten?

Dan Stenqvist sa...

Hur gick det i duschen efteråt? Mycket svid? Jag har massor av Idomin hemma om du behöver.

Anonym sa...

Så jäkla tufft sår blixten!!

Blixten sa...

Herman tyckte att jag var tuff, Fabian bara rynkade på näsan och muttrade något om amatör.
Annika försökte få mig att byta blöjor medan jag hävdade att fekalier och öppna sår är en dålig kombo. Blir nog en vurpa till om en vecka eller två

Anonym sa...

Vad höll ni för snitthastighet? Man får väl försöka slå detta rekord...

Snarkus sa...

Haerligt grabbar!

Anonym sa...

Snittet var 34,3 men då är Blixtens vurpa inräknad i det, det gäller även totaltiden. Vi kunde nog allt snidat av ett par sekunder till på denna första tid och kanske lite bättre snitt. Skall du försöka för egen maskin?

Anonym sa...

Ensam är stark. Fast det blir tuff att slå det ensam, man behöver nog vara ca 4 stycken.

Anonym sa...

Vill tro det jag också men det kan ju vara värt att prova för att få veta?

Anonym sa...

Exakt, ni körde inte över brofäster eller hur? Ni tog vänster genom parken istället eller?

Anonym sa...

Till vä vid campingen på väg ut (den dåliga vägen) och upp om backen (camp d´brofäste) och nästan hela vägen fram till cykelvägen på väg tillbaka, det finns en genomfart till hö precis ovan backen med bommar som vi passerade, kom ner precis vid campingen.

johan sa...

Testade köra samma runda på egen hand idag. Inga större ambitioner att ta ut mig helt eller nåt sånt. Det blåste räligt mkt åxå, i alla fall när man måste ligga å ta vind hela tiden. 1.06.50 tog denna runda mig. Snitt på 33,4 km/h blev det. Vore kul att testa vad vi kan göra med 6 pers! Kommande soliga söndag, kanske?

Anonym sa...

Är lite konfunderad...körde själv rundan enligt kartan idag (sön 12:e okt), men fick den totala distansen till 38.9km avverkad på 1.06min med ett snitt på 35,3! utan varken diskhjul eller tempobåge...

mvh lonerider.