tisdag 7 oktober 2008

Godkännt?

Då var det äntligen gjort! 6 månader efter inköp var så äntligen min dyrgrip ren igen. Den har tom fått flytta från hallen in i finsalongen. Tack för alla fina tips och råd när det kommer till attiraljer för cykelputsning! Jag är stolt över resultatet och jag hoppas att jag även får godkännt av den hårdaste domaren av dem alla, Amelie. Hon tvätter inte bara sina hjälmkuddar utan spottar även en oren mjölkskummare på mils avstånd!

Enda problemet nu är att jag inte vill smutsa ner cykeln igen...

8 kommentarer:

Emma sa...

He, he...tjusigt Kapten Kajsa! Det är bra att det tog dig 6 mån, då kan jag skjuta upp min "putsning" lite till.....

Blixten sa...

Fabian putsar aldrig sin cykel

Dan Stenqvist sa...

Ser oerhört fint ut Kajsa. Vilka medel? Vilka typer av borstar? Vart stod du? Ute? Inne?

Anonym sa...

Har du inte rengjort biken på 6 månader?

Johan C sa...

Det var på tiden. Nu kommer att rulla så lätt nu kajsa. Inget att vänta på ut och smutsa ner den direkt!

Anonym sa...

Vilka detaljbilder! Det har du gjort bra Kajsa.

Kajsa sa...

henke, jag förstår din förvåning, och det är en klart legitim kommentar. pinsamt nog måste jag svara att nej, jag har inte rengjort cykeln det minsta sedan jag köpte den... det ska givetvis inte upprepas!

Kajsa sa...

jag använde claes ohlssons avfettning för bilar, tanborste, trasa, vatten med diskmedel, och ännu fler trasor. jag opererade i hallen med tidningar som skydd för golvet. det svarar nog på alla dina frågor dan :-)