torsdag 9 oktober 2008

Jobbet kan kännas trist ibland...

...desto roligare blir det genom att utnyttja alla förmåner som tillhandahålls en som anställd, såsom att gå med i idrottsföreningens cykelsektion. Det kostar en femtiolapp om året och ger mig inte bara 50% på startavgift till alla cykellopp jag deltar i utan även en hel uppsjö cykeltidningar, lokala såväl som internationella.

Medan vissa andra svettade sig igenom ett spinningpass i en instängd källarlokal låg jag och pöste i soffan med den ena tidningen efter den andra i handen, drack te och åt chokladpraliner.

Och nej, jag hade verkligen ingen annan anledning till att svika er andra på spinningpasset. Lovar att bättra mig till en annan gång.

2 kommentarer:

Blixten sa...

Jag trodde att du smygtränade, men nu förstår jag hur du har kunnat ha en formkurva som alltid pekar uppåt. Jag får överge nutellan

Anonym sa...

Du verkar sitta på ett helt lager tidningar...Nu förstår jag varför det tar sån tid innan dom kommer till mig..:)