söndag 12 oktober 2008

Rörligt Vykort från Jens Brine

En av Malmös hetaste cyklister för tillfället, Jens Brine, skickade rörligt vykort till vykortsredaktionen nu på kvälls kvisten:

Hej på er!

Jag var och rekade Gran Fondo-rundan just kring söderåsen, det blev en 5,6 milare med backar som även den lättaste av ryttare (Dan-king of the Hill) skulle haft besvär med, jag tror jag gick igenom alla växlar minst 20 ggr. Tufft uppför (långa backar blev det) med fantastisk fart nerför, tyngsta växel räckte inte långt, jag satt och stutsade i sadeln i närmare 70 knyck.

Mvh Jens

4 kommentarer:

Anonym sa...

filmen känns tecknad eller fast forward på ngt vis. Full gas och inte ett andetag hörs. Respekt Jens!

Johan C sa...

Fantastiskt Jens! Vi får hyra in dig som Hitta i backarna konsult till Eslövs Gran Fondo nästa år.

Anonym sa...

Jag kör uppåt senare i veckan om väder tillåter, har ett par platser över i bilen och ställ på kroken för dem som är intresserade, blir en runda på ca tre och en halv timme med bilkörning. Sugen Johan?

schmunk sa...

Ni har säkert varit där inne redan, men om inte så passar jag på att tipsa er om: http://cervelo.tv

Sjysst sajt ed en massa videor från bl.a. team csc.