söndag 12 april 2009

Vårputsning av cykelstallet


Eftersom det är påsk och godis är gott så har det ju inte precis försvunnit gram från min kropp, då gäller det att få bort gram från cykeln så det blir balans. Smuts och grus väger. Intalar jag mig i alla fall och inser möjligheten i att putsa upp cykeln rejält när jag ändå är här uppe i Dalarna där värsta rengöringsguldgruvan finns i Corleones garage. Där finns allt. Dagens tre höjdpunkter var:

1. Bilschampo+varmt vatten som gjorde att Dannes styrlinda gick från smuts-rosa till fräsch-rosa. Underbar känsla.
2. Corleones special-bilvax med lite trasselsudd som gjorde att alla fläckar på min ram försvann, och då menar jag ALLA. Den där bakpinnen på cykeln som vätter mot kedjan och alltid är smutsig, den är numera kritvit - magiskt! Att dra den där trasselsudden och se det svarta försvinna, det är känsla.
3. Att komma in i garaget och se att Dan har börjat fippla med sin sadel igen, det gick ju inte så bra sist... Men men, learning by trial and error är väl kanske enda sättet och någon timme senare så satt faktiskt sadeln riktigt igen, denna gång utan sönderskruvade muttrar. Framsteg.

Inga kommentarer: