söndag 19 april 2009

Bjärred



Dagens damgäng - Johan C, Elina, Emma, Caroline, Johanna, Anna och jag cyklade till Bjärred dagen till ära. En bygd som i alla fall jag förknippar med en enda sak och det är mjukglasskiosken. Och visst var mjukglassen god, riktigt god. På hemvägen tog vi en avstickare mot Alnarp efter en snilleblixt från Anna, som pluggar där. Väl framme i Alnarpsparken så fick vi en liten Magnolia-lektion och så fick vi se prov på vit magnolia, rosa magnolia, praktmagnolia, japansk magnolia, buskmagnolia, ja alla möjliga olika sorters magnolia. Fin växt det där. Ännu mer fint att vi var fler i vår klunga än i 11-klungan! Smaka på den Dan.

6 kommentarer:

Elina sa...

Gött var det. Synd att vi inte kan ta en repris nästa söndag. Det får bli jag och Caroline mol allena.

Tack för idag!

Emma sa...

Det var en strålande härlig tur! Kiosken förknippar jag med kaffe utan mjölk, skönt häng i solen och fina anekdoter berättade av Amelie. Presentsnöret runt avkasröret glömmer jag inte i första taget, stabil!

Emma sa...

Just det! På vägen ut mot Bjärred fick vi sällskap av en mycket trevlig kille (missade namnet tyvärr) som gärna hänger på och cyklar. Läser du detta så välkommen! Du kommer att hitta tider för olika turer här på bloggen. Om du undrar vilken rondell vi träffas vid så hittar du beskrivning längs ut till höger. Vi ses!

Johan C sa...

Tack för idag Damlaget. Det är mycket bättre att köra med er. Efter alla turer vi gjort med herrlaget har jag inte lärt mig ett dugg om Magnolia, Så dååligt. Skärpning på den punkten.
Det här är riktig cykling. Bra jobbat idag.

Kajsa sa...

Låter som om ni hade en underbar tur tjejer, och johan :-) Jag önskar jag hade varit med men å andra sidan skulle jag inte velat missa min screentryckkurs för allt i världen! Riktigt jäkla kul och rekommenderas därför varmt! Man kan tom göra saker som passar sitt cykellag ;-)

Emma sa...

heja Kajsa! Bra där. Det börjar bli dags att sätta sjösätta vår logga snart. /Emma - som är mitt upp i en lanseringskampanj och lite lätt insnöad!