onsdag 29 april 2009

protour är igång på riktigt

Förra veckan var det prolog, idag var det "vanlig" spurtetapp på protour. Enligt vad jag hörde i klungan var det ca 65 cyklister, otroligt härligt! 8 spurter körs på en runda som är 3 mil. Team Saxobank satt högt och tog en del fina poäng. Idol-Mattias tog den gröna tröjan, gött jobb. Själv var jag ganska passiv men lyckades på något underligt sätt att vinna Olle Pentinens favvo etapp, gamla R:40 efter ett stort för arbete av Ove och Idol Mattias. Jag hoppas innerligt att Team Saxobank kan göra ett gästspel på onsdagsspurten under året.


Team Saxobank; fr v. Erik, Ove, Daniel, Idol-Mattias, Philip och The German Dynamite Sven


Utan Lindström hade inte protour varit mycket, han fixar och donar så fint. Idag kändes det som att han hade och stå i med den nya poäng räkningen.

5 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Kör hela Traktorpullers orakat eller? Jag tror jag måste börja spara ut igen.

Thomas Gervard sa...

65 cyklister är mäktigt. Man blir ju riktigt sugen på att hälsa på där uppe i landet.
Johan Svanhed lovade att maila mig en bra cykelkarta till Borås, så helt omöjligt är det ju inte.
Väldigt fin uppställning föresten, men nu har man ju nästan vant sig vid dina röda fina racerkläder, så det tog en sekund innan jag såg att du också var med på bild. =) Ha det gott där uppe, och tack för senast på lägret, Erik.

Johan C sa...

Vilken line-up. Världsklass. Snygga är ni också!

Anonym sa...

Idag sattes man på prov, men jag känner mej stolt över resultat. Alla PRO Tour cyklister fick dom poäng som dom var förtjänta av. Och visst är det så att "nästa" alla i Tractor Puller kör orakat. Raka benen vem vill ösla tid på detta, sedan känns det ju inte så dumt att spöa ett par välrakade ben i spurterna...fast det sker sällan...men när så känns det så mycket bättre. Lycka till med premiären av Onsdagsspurten.
Lindström

Unknown sa...

Den där Philip behöver sola sina ben lite. :)