söndag 5 april 2009

Vårdebuten - done!


Vårens officiella debut är avklarad för Ekholtzan. Jag insåg när jag satt på min Bianchi och rullade ut från Malmö att det nästan var ett halvår sedan sist jag satt i sadeln. Enda undantaget var uppvärmningsturen på våffeldagen till brofästet och tillbaka. Det var lite nervöst måste jag erkänna. Trots att jag har aktiverat mig i vinter så är det inte samma sak. Jag var därför något skeptisk när jag slog upp mina ögon i morse. Kudden var så där skönt mjuk och sängen varm. Ute blåste det och Bokskogsrundan väntade. Jag misstänkte att jag skulle bli enda tjejen och vetskapen om att de flesta grabbar redan nu börjar bli i fin form gjorde inte saken mycket bättre. Men efter löfte om att inte bli avhängd så var det bara att hoppa upp i sadeln. Nu sitter jag här i soffan och är mycket nöjd. Vilken dag! Vilka fina ryttare som var med. Tack grabbar för en toppen tur med skönt snack, backar, draghjälp, välförtjänt fika och goda råd och tips. Jag känner mig grymt taggad och ser framemot träningslägret. Jönne, here I come! 

6 kommentarer:

Amelie Olofsson sa...

Snyggt jobbat Emma! Ja jädrans vad fint det ska bli på träningslägret!

Erik A sa...

Emma for president!

Kajsa sa...

gött emma!! inser när jag läser ditt inlägg att jag med största sannolikhet kommer vara den enda på träningslägret som inte suttit på cykeln sedan i höstas... räknas spinningcykel??

Amelie sa...

Men med din grundfysik och alternativa träningstimmar (skidåkning måste ju vara riktigt fint för cykelmusklerna) så kommer det gå fint ändå Kajsa!!

Johan C sa...

Stolt!

Kajsa sa...

smicker, smicker amelie. det brukar man komma långt på ;-)