tisdag 14 april 2009

Team Solde - snyggare än någonsin


När jag vaknar på morgonen går jag alltid direkt till toaletten. Väl där tittar jag mig lite snabbt i spegeln och får diverse tankar i huvudet. Vissa dagar känner man jodå, det där går att leva med. Andra dagar skakar man bara på huvudet och tänker nej, nej, nej.
Mannen ni ser på bilden kallas Blixten och han har inga dåliga dagar.
När Blixten vaknar på morgonen behöver man inte vädra fönster, han känner sig aldrig stel och sliten, han behöver ingen alvedon hur sen barrundan än blev och i hans badrumsskåp behövs varken hudlotion eller hårspray.
Blixten ser alltid så där ledigt skandinaviskt fräsch ut t o m när han försöker klä ner sig.
Bilden ovan t ex skulle mycket väl kunna vara tagen ur en reklamkampanj för en stor svensk biltillverkare, men icke. Den togs en tidig söndagmorgon i januari då Blixten var på väg till Tärnaby.
När en normal man skulle ta på sig en dunjacka och kängor tänker Blixten: -Äh, man är ju på semester. Ett par flipflops, mina greklandsblå shorts och den gamla skrynkliga linneskjortan blir perfekt. Snö? Det är bara kallt vatten.
Sån är han, Team Soldes egen Marcus Schenkenberg, Malmös i särklass snyggaste cyklist.



PS. Delar av texten ovan är påhittad. Bilden finns att se över hela Malmö city.

8 kommentarer:

Johan C sa...

Jag har hört att han är snyggast i Malmö - 3 år i rad/Emma

Mattias sa...

mmm, han är fin, fast jag hoppas att de där håren på benen försvinner i samma stund han sätter sig i sadeln...

Johan C sa...

116 mil på en tank. Så sant som det är sagt. Det finns inte många som har sånt slätdrag som denna man.

Dan Stenqvist sa...

Snyggast i Malmö kommer Blixten alltid att vara. Han är bara så himla läcker att se på. Jag tar för givet att han fixade 6 Volvokärror till laget också.

Jens sa...

Jag tycker han påminner om Morten Harket, eller e det bara jag som blir förvillad av sminket?

Erik A sa...

jag börjar i vanlig ordning att lipa av stolthet, du är så fin Blixten!

schmunk sa...

Fy fasen vilken vacker syn! Lite frågor... Hur kallt var det? Är det riktig snö blandat med konstsnö? Är solbrännan ditarbetad eller photoshoppad? Har du rakat benen sen bilden togs?

j. sa...

Jösse, detta var lätt det roligaste jag läst sen dacke gick över smålandsgränsen.