tisdag 7 april 2009

Nu är jag äntligen i botten.


Sen idol-Mattias var nere och mätte sittställning har målet att vara att ta bort de båda spacers (mellanrum så styret kommer högre). Det har varit en process och hela vinterträningen har gått ut på att tänja ut ryggen.
Igår hände det. Styret är i botten och det känns riktigt bra. Sittställningen blir extra snabb när jag är nere i bocken. Aerodynamiken är bättre än på en Gran Turismo.
Nu ska det bara kapa överstyrstammen så det blir estetiskt snyggt också.

8 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Jag behöver också kapa. Vilken strategi?

Krantz sa...

Såga 3mm under styrtappen. Och Johan, det heter gaffelröret.

Dan Stenqvist sa...

Ett fall för JZ Johan? Ska vi ta och göra en gemensam charter till JZ och kapa rören när det finns tillfälle? Eller tar du fram bågfilen på Manhattan?

Amelie sa...

Se bara upp Johan så du inte kommer så långt ner med styret (och högt upp med sadeln) att du tar en massa vind med baken ;)

Snarkus sa...

Nu blev jag ganska avis.. Har förresten vägt hojen ikväll, ca 7,2 kilogram inklusive daotrsensorer, flaskställ, och fulpedaler (billigaste SPD-SL), samt med Michelin Pro2Race-sulor.

jb sa...

vilken gaffel har du?? På min cervélo så sitter det en alpha Q. Där är ju carbon röret så tunnt att man har limmat fast ett alu,rör. För att sedan monterat en vanlig gaffel-stjärna. Det gick inte så bra när mekarn skulle slå ner gaffel-stjärna lite till. Då lossnade alu, röret i gaffel´n. Ett nytt alu,rör fick limmas fast det var en liten fasning längst upp på röret. Man vill ju inte att gaffel skall lossna i 60km/h utför norra klevaliden. Eller i 99km/h utför Hakarpsvägen är faktist mitt rekord utför där. inget jag kan rekomendera finns ju många utfarter.(var ung å galen då). Jag och en kompis cykla runt i Husqvarna och skulle se hur snabbt man kunde köra utför i div backar.

Erik A sa...

jb, du kommer till lägret hoppas jag. Ditt och Grevens samtal efter några glas rött på lördag kväll kan bli historiens roligaste

Johan C sa...

Det där med cykelns anatomi är inte min grej. Det finns så mycket rör, stammar och grejor.
Tack för tipsen jb, ska ha det i åtanke. Tror JZ är rätt man för det här uppdraget.