tisdag 7 april 2009

SEGER för Åbom i Belgien!

Jag är så himla glad! Henke har vunnit i Belgien idag. Henke låter hälsa via samtal att han gick iväg ganska tidigt i en grupp av 9 man. Denna grupp höll hela vägen och in på upploppet var Henke först, upploppet var kort och väl där var det full gas! Henke vann med en cykellängd och säsongens första seger var ett faktum om vi bortser från spurt krossen som traktorerna hade på Skanör. Hela team Solde lyfter på hatten och ger Henke och alla hans lagkamrater stora grattiskramar!


11 kommentarer:

Snarkus sa...

Stort grattis Åbom!

Johan C sa...

Vad glad jag blir. Stort grattis Henke!!! Underbart med seger på internationell mark.
Stort grattis till hjälpryttarna. Ni är grymma.

Dan Stenqvist sa...

Yes yes yes! Konstigt nog känns det som att man själv har vunnit i Belgien idag. Så himla kul. Detta visar på att kombinationen lite arbete, en del juridikstudier plus gigantiskt många mil i benen ger resultat. Stort grattos Henrik och fortsätt ösa ösa ösa.

Dan Stenqvist sa...

Jag är så glad över denna nyhet att jag inte kommer att kunna somna planerat.

Erik A sa...

jag har ännu inte somnat, på riktigt helt speedad

Henke sa...

Stort grattis Henke! Nu känns det lite bättre att du spöade mig ganska enkelt i Skanör på en traktor...

Keep on rocki´n in the free world.

schmunk sa...

Grattis grattis! Proffslivet väntar!

Henke sa...

Vad hette tävlingen där denna seger bärgades?

Dan Stenqvist sa...

Bra fråga där Henke.

Jens sa...

Gratulerar Henke. Kör hårt.

Anonym sa...

Stort Tack!

Fan vad jag gillar er soldepågar!! Jag längtar till en tur på cykeln o en kaffe i baren nere i Malmö!

/Åbom