söndag 12 april 2009

Möte i skogen




Efter att jag hade cyklat med Sätergänget åkte jag och mötte Downhill och Corleone. Bakom flygfältet i Borlänge möter jag två snygga cyklister. Som alltid vinkar jag och cyklar vidare. Jag tyckte att jag hörde ett rop och vänder mig om och stannar. Ser de två cyklisterna åka och möta mig och jag tänker att nu ska jag få ett ordentligt kok stryk för att jag kör med rosa styrlinda på dalavägarna. Men icke! Det är ju självaste Bergakungen (Calle Söderström) med sin bror Gustav som är ute och cruisar. Vi har aldrig setts innan men Calle har varit med och kört med Team Solde några gånger i Malmö och är vapendragare med Norellen (gick rykten om en Dalaliga till Onsdagsspurten). De kunde känna igen mig på grund av färgen på styrlindan. Jackpot. Jag hakade på Södetströmarna och fick se när de körde brutal backträning. Jag orkade bara med en vända i backen och ställde mig sedan och hejade på.

3 kommentarer:

Thomas Gervard sa...

Låter som om Dalarna är Sveriges cykel-mekka; alla är ju där.
Min enda "nära cykelupplevelse" i påsk var när jag fick äran att, i bil, köra om en ur Team MA strax utanför borås.

Johan C sa...

Calle är kung. Visste att ha skulle toppa formen till Onsdagsspurten i Dalarnas backar!!
Ses vi på Camp Team Solde?

Gurra sa...

Var är filmen som visar när den så kallade bergakungen blir knäckt i backen av lillbrorsan? :)