måndag 27 april 2009

Bergshjältar

Snarkus "slagskeppet" var en hjälte i de småländska backarna. Så fort det var frifart låg han alltid med och krigade. Han var dessutom först upp för Klevaliden efter en publikvänlig spurtuppgörelse med hemmaåkaren Henke. Respekt!


En annan cyklist med lite andra backegenskaper är Team Solde ryttaren Matti. Han krigade uppför Tabergs topp. Han var lite anfådd när han kom upp. Belönades tyvärr inte med bergspriset (lagerkransen).  

Båda är hjältar av rang för sina insatser. Gott jobb!!

4 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Snarkus, vilken åkare, vilken utveckling. För ett år sedan körde han med team solde iklädd yllebyxor och utan hjälm, i helgen visade han prov på att han är att räkna med på allvar till Touren 2012. Go go go Snarkus.

Thomas Gervard sa...

Det är något tryggt med Snarkus. Han står liksom för stabilitet och kontinuitet; börjar Snarkus trampa så fortsätter han oavsett om det är skånska slätten, Kleva eller Taberg som ligger framför, i ett jämnt fint högt tempo. Jag vet precis var jag har Snarkus, nämligen framför mig. Du är kung, Markus.

Jon sa...

Grymt Markus!!
Kan inte annat än hålla med Dan, vilken utveckling!
Behöver man en rygg att ligga bakom så finns Snarken alltid där, redo att dra en hem.

henrik sa...

Hallå där ute, och tack för senast.
Krampen och syran har precis lämnat min späda lekamen, och då pratar jag inte om smärtan i benen, utan den skrattkramp ett sådant äventyr som helgens framkallar i smilbanden; först under måndagseftermiddagen började leendet dämpa sig något.

Mina damer och herrar, ärade och vördade Soldecyklister, jag är ett under av tacksamhet inför det faktum att ni förlade er träningsverksamhet i nejden - vilka människor, vilka cyklister - om alla vore som ni skulle världen vara ett ännu trevligare ställe att leva på!

Hoppas vi ses på något trevligt arrangemang under sommaren, jag är er uppdragare vilken dag som helst!

Må solen alltid lysa i era ansikten och medvinden vara er följeslagare!