lördag 4 april 2009

Transport till Jönköping


Vår målsättning och absoluta tro är att vi ska kunna fixa ihop transport till alla från Malmö till Jönköping på ett eller annat sätt. Som det ser ut nu kommer ca 15-20 personer att åka från Malmö. Det är ett gäng som kommer att åka från Stockholm också . Hur ser det ut för götlaborgarna? För att lösa transport på bästa sätt är det fint att redan nu bli aktiv i kommentarerna och höra sig för. Är vi ute i god tid blir det lättare att eventuellt fixa skåpbilar eller släp eller förhoppningsvis inse att det räcker med de bilar vi har till förfogande.

8 kommentarer:

Erik A sa...

På västfronten har vi läget under kontroll. Jag samordnar alla bilar från gbg och borås.

Thomas Gervard sa...

Från: Malmö
Förare: Thomas G
Bil: Hederlig Volvo-kombi + cykelhållare.
När: Fredag så tidigt som möjligt.

Jag vet inte riktigt hur många cyklar som går in. Fäller man ett säte så rymmer bilen 4 pers, och jag tror att man kan få in 2 ramar + 8 hjul i bagaget, och 2 ramar på cykelhållaren på dragkroken. Vet inte om en takbox hjälper, men det finnes med. Möjligen kan man ju då ta lite mer bagage från de som kör mindre bilar. Alla platser är ännu lediga.

Delavega sa...

Bra sagt Dan.
Alla ni bilägare där ute kan väl ta o flagga här om eventuellt lediga platser. Trevligare och billigare att samåka och dessutom är Team Solde stora vänner av miljön.
Det finns säkert många som är osäkra på transporten till Jkpg så ju förr det annonseras om lediga baksäten ju fler blir vi på lägret.

olle h sa...

Från Malmö:
Förare #1(kan max köra 15 mil sen somnar jag): Olof
Bil: Kombimazda med cykelhållare.
4-5 pers.
3 cyklar på hållare och 2 till nedmonterade lagda ovanpå varandra i kombiutrymmet. Förutsätter att vi inte har nån packning då förstås. 3 cyklar kanske är ett rimligare antagande då.

Thomas Gervard sa...

Edit: 1 plats kvar i bilen

Unknown sa...

Erik A: Har du platser för två glada cyklister i någon bil från Göteborg?

Jens sa...

Jag har två platser i bil, kanske en plats för cykel. har lite ont om bagage då en viss maskin skall med.

A. Valman sa...

Tre frågor från Anna Valman:
Går det någon bil till Jönköping på fredag efter kl 17.00 med en plats över?
eller
Vill någon hyra en bil med mig, jag har körkort, och köra på fredagskvällen?
eller
Finns det plats för en cykel, så kan jag ta tåget?