söndag 12 april 2009

Sätergänget



Igår fick jag hänga med Patrik "The Hulk" Hjalmarsson och hans störtsköna polare på en runda. Downhill och Corleone körde sin egen runda och jag blev väl omhändertagen av 6 Säterryttare. Extra inspirerande var det att Mattias Wengelin var med i klungan. Säter har fostrat många världsstjärnor på MTB och Mattias visade såklart klass när han låg på rulle efter en hästtransport i 70 knyck från Vikmanshyttan till Säter. För egen del kändes det väldigt fint. Hade diamanter i benen när vi körde den brutalaste backen jag sett på länge (de kör ända från Avesta för att träna i backen som ligger någonstans mellan Säter och Vikmanshyttan) och jag lyckades ta mig in på en andra plats efter Mattias. Patrik är stark som en oxe och visade på brutala klättringsegenskaper och helt otroligt fin teknik nedför samma backe. Olle Andersson som syns på vänster i bild på nedersta bilden blev min idol för dagen. Otroligt fin "ta-hjul-teknik" och störtskön stil överlag. Tusen tack alla snälla och snabba Sätercyklister för att jag fick vara med i klungan!

3 kommentarer:

Erik A sa...

dan, en andra plats! Vi blir så stolta att du sköter dig i dalarna.

Johan C sa...

Vackert. Vilken runda. Gott att backformen sitter i Stenqvist. Det kommer att behövas i Jönköping för att en i Teamet ska vara först upp på alla toppar. Gott jobb!!

Anonym sa...

Hej på dig.
Det var kul att se nya ansikten. Du får hänga på igen nästa gång du är i Säter. Det är roligare ju fler man är.
Ja Mattias var dagens stjärna, utan tvekan. Men han har cykel som jobb.
/Peter Snell