torsdag 16 april 2009

Cykling + Sjukhuset = Bra dag


Både jag och Emma körde med nya inställningar på våra cyklar idag och oj vad snabba vi kände oss... Så till den milda grad att tempot var på tok för långsamt och motvinden alldeles för klen så vi bröt med klungan i Klagshamn och körde egen rutt hemåt (kan också ha berott på att jag inte alls kände mig lika snabb som min nya sittställning och att motvinden kändes motig TROTS att jag sänkt mitt styre för att jag tydligen "tog så väldigt mycket vind" innan. Mycket vind?! Jag trodde det var bra, det ger ju extra träning;)) Nåväl, trevlig och lagom lång tur idag, känns bra att komma hem så man hinner kasta sig i soffan innan Ambulans-Janne och de andra i "Sjukhuset" åker på utryckning!

3 kommentarer:

Emma sa...

Strålande Amelie! Det blev en tur som inleddes hårt och avslutades precis lagom. Perfekt! Hoppas att grabbarna inte saknade oss för mycket.

Dan Stenqvist sa...

Satan vilka kalaspinglor! Om inte Spurt-Henke hade sett så bestämd ut när han cyklade hade jag cyklat med er hela turen. Det blir alltid så mycket trevligare när ni är med. Dock är det fint när man kan dela upp sig och var och en får köra som den vill. Jag mådde verkligen fint när jag fick ge allt utanför Gessie.

Kajsa sa...

snyggt jobbat tjejer! och snygg bild!! provade också på motvinden genom att cykla till Lund på morgonen. den var verkligen inte att leka med...