lördag 4 april 2009

GS3

Det är ingen hemlighet att gänget kring Team Solde och Team Solde själva egentligen har mer kaffekompetens än cykelkompetens ( i dagsläget). Jens Brine till exempel, är en av världens absolut främsta maskintekniker, Johan C har vunnit ett världsmästerskap och jag själv kan stoltsera med att som första svensk få en helsida i amerikanska Barista Magazine. Delavega har ett SM-silver från 2004 i ryggsäcken och Per Norby som är en av världens främsta rostare har flaggat för att dyka upp. Till lägret i Jönköping kommer ni att kunna få svar på alla era frågor ni har om kaffe. Ni kommer även att kunna få lära er skumma mjölk, extrahera espresso och möjligheter till att lära er hälla latte art. Och som sagt, Jens kommer att ta med sig sin GS3:a (i Titan) som naturligtvis är enda exet i världen. Vill du läsa mer om maskinen kan jag varmt rekommendera min kaffeidol Chris Tacys artikel.


Tacy på bilden. Chris blogg hittar ni här.

2 kommentarer:

Erik A sa...

världsklass Dan! Jag har längtat efter exakt exakt exakt detta inlägg!

olle h sa...

Egentligen är jag kanske mer sugen på att få lära mig göra kaffe på riktigt än att cykla.
Fy tusan vilken tur jag har med andra ord.