söndag 12 april 2009

Tipspromenad

Delar av team solde spenderar påsken i jkpg för planering och bansträckning inför lägret. Idag var det vilodag efter en relativt sen afton igår. Det fanns dock de som inte kunde hålla sig utan var tvugna att åka och känna på Kleva. Delavega sägs ha kört Kleva två ggr under dagen och därefter blivit liggande i diket i 7 minuter strax ovanför IKHP stugan. Att söndagens tipspromenad gick mitt framför näsan på Delavega pajken lär inte ha besvärat honom. - Jag var bara tvungen att lägga mig, sa Delavega. Skämtsamt nog erbjöd Delavega tipspromenadens deltagare att skiljefrågan var att gissa snittpulsen uppför på denna bergsget som i samma veva bad dem att hjälpa honom att strechtrycka två krampande vader som stod rakt ut! Bra krigat Jösse! Kan du vänligen bekräfta om detta verkligen stämmer?

8 kommentarer:

Snarkus sa...

Någon som är peppad på annandagsrullning? Jag är!

Thomas Gervard sa...

Jag är lätt på. Skall ut nu på en runda i morgonljuset för att skaka av det värsta av påsksillen och alla chokladäggen, men en runda till hade varit trevligt.

Jens sa...

hur dags ?nestor

Thomas Gervard sa...

Frammåt eftermiddagen, tidig sådan, hade varit trevligt. Vad tror ni om att förlägga turen söderut, mot Aldo eller så?

Och du milde vad seg man var i benen efter att antingen ha suttit still och ätit i påsk, eller suttit still och solat... tog ju en timma innan benen kickade igång. Tur att jag tog den här morgonrundan, så jag slapp upptäcka det när jag nu skall försöka hålla tempo med Snarkus =)

Snarkus sa...

Ska vi säga kl 13 i rondellen?

Thomas Gervard sa...

Låter kanon för min del. Då hinner jag bort till Ikea och köpa en soffa som jag kan sjunka ner i efter cyklingen. Har länge saknat det.

Delavega sa...

Det här med tipspromenaden är kanske att salta historien lite väl, men i övrigt stämmer det.
Man är ju ingen Sastre direkt så jag kan nog ärligt säga att jag inte varit så utmattad tidigare.
Jag slängde cykeln och la mig i närmaste dike. Såg dubbelt, stjärnorna glittrade och det var väldigt nära att gårdagens Southern Comfort / Ginger ale plus kebab pizza fick se dagens ljus.

Dagens hälsning till alla träningslägerdeltagare: Kleva is no fun and game! It is a mountain.

Snarkus sa...

Kommer det upp ett inlägg om Slottsrundan som går till helgen? Många som är peppade på att köra? Hur tar man sig dit?