söndag 21 september 2008

Vilken premiär rysare.

Vi var fem som samlades vid rondellen för att köra en skön hösttur. Vi bestämde oss för att köra mot Bokskogen. Martin gjorde premiär med oss i klungan och vilken premiär! Här är Martins premiär saga:

Tack för idag grabbar! Det känndes fint. Tyvär så fick turen ett abrupt slut för min del. Strax efter en gubbe lämnat oss idag så körde jag på nån sten eller nått och fick punktering. Jag förstod först inte vad som hänt och då hade ni susat iväg en bit så ni hörde mig inte skrika. Då gick det upp för mig att ni säkert tänkte att jag vänt hem jag med. Men så var alltså inte fallet. Typiskt att det skulle hända just då och när jag låg längst bak. Jag stod och flaxade med armarna ett tag i hopp om att ni skulle se mig, men ni försvann bortom en bro. Oturligt nog så hade jag lämnat slang och däckavtage hemma. Så jag kände mig helt smoked och övervägde att lifta hem. Men då dök hon upp som sänd från ovan kom det en cyklist mötandes och stannade och hjälpte mig att få på en ny slang. Jag är så sjukt tacksam för det. Jag kännde mig rätt dum där jag stod och oavbrutet tackade henne för denna goda gärning. Ibland har man tur i oturen och jag kunde cykla hem igen.

Förhoppningsvist ses vi på onsdag och då ska jag ha sadelväska med slang och däckavtagare med mig.

Ha dé

MVH/
Martin G

Vi tog föregivet att du vände tillbaka med UC Johan. Vi ber om ursäkt att vi inte var mer uppmärksamma. Vi brukar vara snällare mot våra premiär åkare.
Annars var det en fin tur med lite extra backträning i hyby backen. Spurt-Henke och Johan N var ruskigt stabila. Johan N med sin sittande Dalmas stil och Spurt-Henke gick på tyngsta växeln upp för att få lite extra spurtkraft tills på onsdag. Respekt!

3 kommentarer:

schmunk sa...

Det var skoj så länge det varade idag! Ni är ett glatt och trevligt gäng och jag kände mig väl omhändertagen av er proffsåkare. Det blev nog en lagom lång runda för mig idag trots allt.

Vi ses på onsdag!

schmunk sa...

Beställde nyss en vacker FAEMA klassikertröjja på cykelcity. Slå till. Borde va nått för er kaffemästare!

Kajsa sa...

klassiskt nybörjarfel att ge sig iväg utan extraslang och rätt verktyg. man gör det bara en gång ;-)