söndag 14 september 2008

överkropp!

Vi har tränat våra ben i månader nu, vi har rakat dem, vi har smörjt dem, vi har masserat dem, vi har givit dem så mycket kärlek att det går inte beskriva i ord. Vi har glömt att ovan benen finns en överkropp. Vi är väl medvetna om att de kilo som man kan plocka bort från överkroppen som cyklist bör man plocka bort. Inte minst då alla i laget förutom Dan är extremt dåliga uppför. Erik, Johan och Anders stod en dag nyduschade och fina efter ett cykelpass och berömde varandras ben. Plötsligt säger Johan; - Vi må ha snygga ben nu men fy fan va det börjar se dött ut upptill. Vi kan inte låta våra tidigare så välsmorda överkroppar totalt raseras.
Vi valde att slå två flugor i en smäll. Vi valde att åka till en av våra bästa vänner. Han heter Alf och bygger hus 2,5 mil utanför Göteborg. Alf överraskades av vår ankomst i lördags morse då han var helt omedveten om att vi skulle hälsa på med hammare och spik. Alf blev så glad att han nästan började gråta, jag började gråta - av kärlek såklart, vackert så det räcker och bli över.
Väl på casa alf snickrades det hela lördagen och söndagen. Mest fokus lades på taket, där vi skapade en luftspalt för att sedan issolera. Axelparti, biceps, triceps, underarmar, rygg och mage har fått sig en rejäl match i helgen. Imorgon kommer det förhoppningsvis vara lite stelt och gött! Avslutningsvis kan jag oxå säga att Alf bor lite temporärt till dess att inflytting hägrar. Han bor nu på tolv kvadrat, dessa kvadrat är oissolerade. Inatt var det klarblå himmel och 3 grader ute. Inne var det kanske några grader varmare men inte många. Men som vi sagt så många gånger tidigare, finns det kärlek så finns det värme och jag frös inte på hela natten!



Hela styrkan, fr v; Alf, Johan(övre), Erik(nedre), Clabbe, Anders.
Clabbe är en av team Soldes bästa och äldsta vänner. Clabbe har blivit tillfrågad att ta en ta en roll som senior advisor för team solde med kontraktstart 2009-2011. Clabbe lämnar besked vecka 40 då oxå andra lag rycker i honom. Att han röker och dricker ser vi enbart positivt på då vi hela tiden efterfrågar och söker total balans. Det blir lätt mycker av tråkiga bars och sliskig sportdryck.
Johan och Anders pumpar axlar!

4 kommentarer:

Johan C sa...

Tack för träningslägret Alf. Det var som vanligt en underbar helg i ert sällskap. Om det är någon mer som behöver en renovering av sitt hus är det bara att höra av sig!
Gott jobb pojkar. Längtar efter att ha Clabbe i ledningsgruppen.

Dan Stenqvist sa...

Vilket inlägg! Vilka bilder! Ett av världens snyggaste snickarlag? Japp, utan tvekan. Gött att se Alf. Jag älskar Alf. Alf, om du läser detta, kan du inte skicka länken till vår hångelscen som vi sköt för ett år sedan på badmintonbanan?

Anonym sa...

Lustigt du sa det Johan! Jag har ju ett pyttelitet hus som jag skulle behöva lite hjälp med...

/matti

Anonym sa...

Jo, vars, Ecke!
I vanliga fall är jag misstänksam mot sporter där tvåfotstacklingar hör till ovanligheterna och jag har ingen aning om vad en senior advisor sysslar med, men ge mig två Equipe Solde-smäckar, en till mig och en till grabben, så är jag fan game.

Mitt första projekt i tjänsten ska bli en vindtunnel helt i masonit, belägen på hög höjd. Jag har arrenderat något hektar utanför Tenhult där labbet ska byggas, givetvis fullt utrustat med en gammal dialys-maskin och ett gäng kylväskor. Som jag alltid har sagt; det finns en massa genvägar till framgång.

Tack så mycket för senast förresten, din gamle Gråbo-kramare.

/ Clabo!