fredag 12 september 2008

Team Solde goes Commuter Style




Team Solde fortsätter att utvecklas med hjälp av cykeln som redskap. Sedan tidigare har vi erfarna pendlare mellan Malmö-Lund inform av Kajsa och Elina och nu utökas antal pendlare i teamet. Jag har struntat i att köpa busskort denna månad och förlitar mig enbart till min enväxlade kaféracer. Inspirartionskällan till detta är Amelie som bestämde sig i början av sommaren att hon skulle börja cykla till Lund när terminen startade. I morse hade vi samma tider och kunde stiga upp klockan 06:30 för att sätta oss på cyklarna klockan 07:10 för att glida iväg i motvinden mot Lund. Innan vi for hem sprang vi in på CykelCity och kollade några ramar. Teamets pendlarsektion kommer att jobba hårt för att öka pendlingen mellan Malmö-Lund och ser fram emot fina klungkörningar på mornarna.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kul med fler folk som cyklelpendlar mellan Malmö och Lund.
Vi borde gå ihop och tala till högre instans för att få fixat de delar av vägen som är snudd på katastrofala (galna överfarter över vägarna och usel asfalt m.m.).

Hur kändes det att köra fixie den vägen till Lund? Jag har t.o.m. slängt på vanliga plattformspedaler så man kan studsa av snabbt när nån mysig typ gör en sväng framför en eller något.

Keep on cykel-pendling!
/Richard

Kajsa sa...

detta borde vi givetvis göra gemensam sak av!

olle h sa...

Jag slog personbästa på 38 minuter från dörr till dörr idag(Ideon-Karlskronaplan), och det var på pendlarracern. Men det finns ännu mera tid att vinna på att vara flera. Min plan har varit att byta den vanliga rutten (med de katastrofala delarna som richard påpekade) mot den fina landsortssträckan via nordanå förbi tirup och lilla uppåkra och ut vid södra lund. Planerna gick dock dåligt då jag i måndags kom nästan ut till Nordanå som då förvandlats till Nordanhål fick vända pga av seriöst vägarbete och skadeglada byggare.

Man skulle ju kunna tänka sig en standardiserad uppsamlingspunkt, typ coop på värnhem kl 7.15 då tåget går, och vill man så är det bara att dyka upp.... eller jaga efter.

Anonym sa...

Hej! Jag cykla ibland mellan Malmö och Lund. Håller med om att vägen bör förbättras. Var går alternativvägen via Nordanå?

olle h sa...

Man åker ut österut genom kirseberg och valdermarsro. Sen kommer stora byggen (postcentraler mm) aningen bakom hornbacher. Därefter lämnar man Malmö och det komer skylt mot nordanå. Från den punkten är det bara fin landsväg utan bilar fram till södra lund. Det är inte dödsenkelt att förklara vägen, ett gemensamt pass en morgon vore bäst!