tisdag 16 september 2008

Svåra val




Jag har en kompis som heter Erik. Han är jättesnäll och han två kompisar som båda är asgrymma på att cykla. De heter Fabian Cancellara och Kurt-Asle Arvesen.
I fredags fick jag en present av Erik. Han hade lovat mig lite nya strumpor sedan en tid tillbaka och tyvärr hade detta dragit ut på tiden. Som plåster på såren fick jag ett par strumpor med dessa cyklisters autografer på.
Har sedan en tid tillbaka legat och funderat på hur upplägget inför säsongen 2009 skall se ut.
Skall jag köra långa jämna pass eller skall jag göra intensivt utan bara helvete? Skall jag satsa på att bli bättre uppför, utför eller på att knipa fler poäng på onsdagsspurterna?
Efter att ha fått dessa fina strumpor vet jag inte längre vilken fot jag skall stå på.
Jag behöver cykelsveriges hjälp för att ta detta svåra beslut.
Skall jag stå på min vänstra Kurt-Arve fot och satsa på att en dag knipa en stentuff spurtduell i Tour de France så att Vacchi blir lika upphetsad som de norska kommentatorerna blev?
Eller ska jag stå på min högra Cancellara fot och bli världens bästa tempocyklist?
Hjälp mig!

// En sömnlös wannabe

6 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Varför inte satsa på båda? Vi ska bara frigöra lite sponspengar så att vi kan alla börja jobba halvtid...

Snarkus sa...

Jag tror svaret finns i Johan C:s bok..

Johan C sa...

Där finns nycklarna till all framgång! Kommer summering av intressanta avsnitt inom kort!
Jag tror på slätan Dan!

Anonym sa...

Jag tycker också du ska satsa både på tempot och spurten. Se på Bäckstedt, han kan båda!
Skit i bergen, där måste du ändå ner under 50kg för att kunna hävda dig. Skitjobbigt ju.

Anonym sa...

Kaffe & cyklar blir mer och mer som goda syskon:
http://www.johanochnystrom.se/blogg.php?page=Bloggen&id=78&p=1

Johan C sa...

Jag menade Delavega inte Dan!