söndag 7 september 2008

Två punkor och en spik





Det var en minst sagt skral uppslutning denna söndag. Klockan 10:31 stod Jens och Blixten och jag startklara vid Coop Extra vid Värnhem. Det blev en spännande resa med finfina cyclecross-vibbar. Efter ca 28 minuter fick jag den första punkan Slangbytet gick förvånansvärt smidigt och färden fortsatte. Efter 5 minuter hojtade Jens till och lät meddela att punkan var ett faktum. Snabbt slangbyte och färden fortsatta. Efter en minut hojtade Jens till igen och lät meddela att däcket kändes konstigt. Vi tog snabbaste vägen hem. Efter 15 min kände åkte jag på fälgen igen. Satan. En gigantisk spik hade letat sig in i däcket. Jens cyklade hem och hämtade bilen, jag och Blixten stod och diskuterade min framtid under tiden. Jens kom. Lastade på cyklarna och körde till BikePros rea och köpte slangar och nya däck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en god runda med softa Pauser;-), blixten jag är avis på ditt undanhängda plagg :-)