onsdag 17 september 2008

Hjälmkuddstvätt


Jag måste erkänna att jag inte har ängnat särskilt mycket uppmärksamhet mot mina hjälmkuddar under sommaren. Cykelkläderna tvättas och viks med andakt och kärlek, cykeln putsas, oljas och lindas som om den vore kungabarnens okände syskon, men hjälmkuddarna?! Inte så mycket som en tanke har jag gett dom - tills nu. Och jäklar vilken känsla det var att lägga ner skumflärparna i ett handtvättsbad och riktigt föreställa sig hur alla förmodade saltkristaller och hudmolekyler diffunderade ut ur kuddarna... Det känns som att hela tankeverksamheten kommer att förbättras nu under cyklingen när matrialet närmast hjärnan är som det ska igen!

9 kommentarer:

Amelie Olofsson sa...

Nu luktar mina kuddar hallon igen! Tack Amelie.

Dan Stenqvist sa...

Det var jag som skrev kommentaren ovan ja Och NEJ, Amelie tvättade inte mina kuddar, det gjorde jag själv såklart. Däremot var hon min kuddtvättsmentor under processen.

Anonym sa...

Vad för några "kuddar" pratar vi egentligen om ?

Anonym sa...

magiskt inlägg! Att inte lämna något åt slumpen är nykel till framgång

Anonym sa...

Kuddarna som syftas på är helt enkelt de kuddar som bekläder insidan av hjälmen, och som vanligtvis sitter fast i hjälmen med hjälp av nåt kardborre-liknande system! Bara att ta loss och tvätta med andra ord!

Anonym sa...

Amelie, kan man lämna in hela sin utrustning till dig och ut kommer ne nästan ny cykel, kläder m.m? Fundera på det som företagsidé ;o)

Anonym sa...

Mattias, den där passionen som måste till för att få resultatet perfekt, den tror jag bara man kan få om man pysslar med sina egna prylar! Som i morse vid hjälmkuddstvätten till exempel, jag gnuggade med perfektion och eftersköljde typ 5 gånger bara för att få den där känslan att jag genomfört en PERFEKT behandling åt mina hjälmkuddar som ska sitta vid MITT huvud! Hade det varit någon annans kuddar hade jag antagligen fuskat och bara gjort typ två sköljningar för att personen i fråga nog ändå inte känt skillnad, och då är ju hela kärleken till rengörings-hanverket borta... Kanske någon som inte är så egoistisk är bättre lämpad ;)

Johan C sa...

Världsklass Amelie! Viktigt att tänka på hygienen!!

Emma sa...

Nejmen Johan! Vad har hänt? Du är ju inte ens rädd för lite vatten längre....he, he...Äntligen!