lördag 13 september 2008

Mannschaft der Damen nach Bjärred


Attans vad trevligt det blev när (nästan hela) Team Soldes damsektion var ute på lördagscykling till Bjärred idag! Kylan var intensiv när vi träffades utanför Coop på Värnhem men vilket cykelväder det blev sen! Dagar som den här känns det som om man kan cykla hur länge som helst nästan. Och cykla gjorde vi, så till den milda grad att det i motvinden svartnade för Carolines ögon. Respekt! För visst var väl receptet "race til death" om jag inte minns fel? Dö där bakom vill man ju inte göra i alla fall... Och inte tuppa av på grund av lågt blodsocker heller (och så är det ju väldigt gott med kanelbullar) så en fin-fika på Lommas hembageri blev det också. Sura tanter i kassan men vi var träningshöga på endorfiner och lät oss inte nedslås.

13 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Fantastiskt! Jag eftersöker även mer tyska på team solde-bloggen! En roligt språk det där.

Anonym sa...

VILKA JÄVLA SPIROR!!!!!

Johan C sa...

Underbart att se tjejer! Hur kändes det efter första inlägget Amelie?

Johan C sa...

Underbart att se tjejer! Hur kändes det efter första inlägget Amelie?

Johan C sa...

klassiskt dubbelinlägg!

Snarkus sa...

Hur kändes det efter första inlägget Johan C?

Johan C sa...

Lite oroligt för att det skulle bli något så det blev ett klassiskt pc-dubbeltryck!

Emma sa...

Tjejer ni är grymma! Jag tänkte på er och det var gött att se att ni hade en underbar dag. Själv rekade jag läget efter nya cykelleder på hästryggen ute på Österlen. Jag återkommer med mer rapport på onsdag. (Det var dock mest stigar och sandgropar som undersöktes...)

Emma sa...

ps: Jag kan förespråka ridning som en del i vår vinteruppladdning. Bra träning för sittben, ljumskar, balans och fartkontroll. Samt en gnutta mentalträning och jävlar anamma.

Kan vi kanske utmana herrarna?! he, he

Anonym sa...

Jag är så på med ridning!! Ett måste!

Kajsa sa...

ridning skulle definitivt vara en utmaning för mig... är inte direkt uppvuxen på hästryggen. men jag gillar ju utmaningar så givetvis är jag pigg som satan över förslaget :-)

Blixten sa...

jag är med om ni lovar att jag får ha chaps? av läder med en tight jäkla skjorta till.
börjar odla min brokeback-mustasch redan nu.

Anonym sa...

Ojojoj Blixten, nu längtar jag ännu mer efter ridningen - vi lovar att du får vara klädd så men du får fasiken också lova att VARA klädd så! ;)