torsdag 25 september 2008

Då var det dags igen...

...för min andra ordentliga vurpa denna säsong, andra spruckna hjälm samt andra uppskrapade styrlinda. Jag hoppas innerligt att det inte blir tredje gången gillt... Jepp, igår på hemvägen slant jag på dessa förrädiska spårvagnsspår som löper på vägen utanför bibblan och kör med huvudet före in i en parkerad bil. Mest förvånad blev nog föraren som satt och väntade på att barnen skulla komma tillbaka från forbollsträningen över den rejäla dunken när jag kom farandes och sedan inse att det är en cyklist som var upphovet till dunken. Bilen klarade sig utan en skråma. Utöver en rejäl lårkaka och ett minimalt skrapsår på knät mår jag också bra, tack :-)
Det har sagts tidigare men tål att upprepas, korsa dessa spårvagnsspår med hjulen i 90 graders vinkel och enbart 90 graders vinkel!

Det kan man kalla avslutning på säsongen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jäkla tur att du hade hjälmen på och att du inte skadade dej värre.

Det är bara ett ytterligare bevis på att hjälmen gör nytta, fattar inte de som vågar köra utan.

Grattis till den fina vinsten, du lär ju komma ihåg den här dagen nu eller hur? Hoppas skrapsår och kaka läker snabbt så du kan vara med på söndags rullningarna snart igen:-)

Dan Stenqvist sa...

Skönt att det gick bra Kajsa! Två spruckna hjälmar på en säsong inger verkligen respekt så att det blir över för nästa säsong as well. Vad blir det för färg på nya styrlindan?

johan sa...

Skönt att det inte blev värre än så, Kajsa!

Järnvägsspåren är hemska!

Kajsa sa...

funderar på en självlysande...i rosa kanske... vad tror du om det dan??

Dan Stenqvist sa...

Jag skojar inte nu Kajsa, men det ligger en rosa styrlinda hemma hos oss nu. Och det är inte Amelies...
Jag tycker absolut att du och jag ska matcha varandra!

Blixten sa...

I och med att det gäller en spurtprinsessa kan jag bidra med en röd linda om det önskas. Du kommer då att ligga i samma liga som Blixt&Dunder, och det är inte fy skam.

Sparar du dina hjälmar?

Kajsa sa...

blixt&dunder alltså! vilket erbjudande! matchar den min vinröda cykel?? det är den stora frågan!

kanske ska satsa på en utställning till våren, spräckta hjälmar, trasiga stylindor och bilder på mina skador. vad sägs om det? kanske kan använda klubblokalen som galleri ;-)

Krantz sa...

Vad sägs om en klassisk svart till vintersäsongen?

Anonym sa...

Men uffanemej Kajsa! Hoppas att du inte blev allt för skärrad och att det läker snabbt. Och en sån är självlysande styrlinda är ju inte fy skam så här i lite mörkare tider, finns den dessutom i rosa så hade jag inte tvekat om jag var du! Fast det är ju klart en enorm ära att ha samma typ av linda som Blixt&Dunder, ja det var ju ett knepigt val ändå...

Emma sa...

Kajsa, vi lägger in detta med korsa-halt-spår i vinterträningen, så vi undviker liknande olyckor till våren. Vi får lära av varandras misstag helt enkelt. :-)

Tack för gott sällskap och motstånd igår! Ser framemot nästa.

Sarah sa...

Jisses kors Kajsa! Du är värld en styrlinda i guld!

espressobiker sa...

spårvagnspår är luriga,
asfalt är hård,
cyklister är mjuka,
hjälm är bra.

Anonym sa...

Sist jag körde över ett järnvägsspår i "fel" vinkel krossades lårbenet och jag fick tillbringa 10 veckor i rullstol. Tur att det inte gick så illa för dig :-)

Anonym sa...

Härligt med en liten cykeldikt, espressobiker! Den var fin.