torsdag 11 september 2008

Backhelg


Team Solde kommer under våren 2009 bla att arrangera en träningshelg i Jönköping. Självklart blir det oxå en favvo i repris på Ellagården men utöver det. Fokus kommer att vara backe. Under denna helg kommer Klevaliden och Tabergsbacken ätas till frukost, lunch och middag. Träningshelgen planeras att gå av stapeln vecka 17 (med res för ändring) och är öppen för ALLA som älskar att cykla. Det ryktas redan nu om en rad intressanta gäster och föreläsare, allt till självkostnadspris såklart. Vi återkommer om mer info om sådär 4 månader men det vore gött att känna lite på intresset. Skriv en kommentar om det låter fint. För övrigt kommer det oxå vara ett inslag av mat och vinkurs denna helg.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter helt fantastiskt underbart! Räkna med mig.

Dan Stenqvist sa...

Det vattnas i munnen på mig!

Marcus sa...

Jag föreslår man då gör en bergsetapp där både norra och södra Klevaliden ingår, samt Taberg, och Ådalsvägen, Sandserydsbacken, Barnarpsbacken, Flahultsbacken, Dalviksbacken och Mariebobacken. Det skulle göra en fin Alp de Vaettern-etapp. Jag är försöker smyga mig in i så fall.

Erik A sa...

marcus, har du studerat Jönne geografi hela ditt liv eller vad är det som händer? Du ska inte bara smyga dig in, du ska ha på dig en gul väst och vara guide. Kul!

Snarkus sa...

Jag vill med!

Blixten sa...

Jag är all-in.
Inga 30-årskalas denna helg är jag nästan säker på.

Dan Stenqvist sa...

Blixten, jag skulle inte förvånas om du hann med två 30-årskalas i Boden och Sundsvall samma helg. Du är sjukt effektiv.

Johan C sa...

Så in i helvetes satans trevligt! Underbart!!

Anette Kiss sa...

Alltså, jag känner mig som en delmängd i begreppet ALLA som älskar att cykla och jag blev ju bedårad av er onsdagsspurt.

Intresse finns och mat och vinkurs låter som en strålande kombination.

Krantz sa...

Låter väldigt trevlig, men det kanske kolliderar med Liège-Bastogne-Liège som jag trodde skulle bli Team Soldes första seger i en vårklassiker. Känn på det ordet en stund.. Vårklassiker, är det bara jag som längtar?

johan sa...

Är det barntillåtet? :D

Dan Stenqvist sa...

Ojaa!! Lill-Fabian och Herman ska väl med Blxiten?

johan sa...

Bra! Då finns den en stor chans att den, då utökade Jaxellska familjen, är med och kör i backarna!

espressobiker sa...

Jag vill också vara med!

Erik A sa...

Härligt, det börjar att fylla på med lite folk. Team Soldes mål är att vi ska vara 25 personer vilket vi tror att vi såklart fixar.

Kajsa sa...

självklart drar jag mitt strå till stacken när det gäller att komma upp i 25 pers. räkna med mig!

olle h sa...

Jag är givetvis med också. Sista försöktet på klevaliden tvingades jag delvis leda cykeln ... så den backen kräver en revansch.

/olle

Anonym sa...

Jag är på. är uppväxt i Husqvarna. det finns ett fik i smedbyn som gör jätte goda wofflor. samt i norrängen (www.kroa torpet.se)(Gamalt krut-lager låg här tidigare) med fantastisk fin utsikt. förre drar kroatorpet. finns en fin väg(bakig) om man kommer från gissebo andra vägen innan kaxholmen mot Botarp passerar trollleden (John bauerleden.? Jag vet en lite väg som man bara får cykla på som är ca:22 % lutning om någon vill prova på. för dom som vet var utsikten i husqvarna är.så kommer man ut på den vägen (har för mig att den heter Månbergsvägen) rättså passande namn på den och då heter vägen man kommer ifrån Bergsgatan. Kan kanske ordna lite golvplats för övernattning hos min mor.

Marcus sa...

Kan ta på mig att agera lite av guide om så krävs, jag finns ju ändå på plats i stan och älskar backarna runt mig. Fortsätter läsa bloggen tills dess.

/Club de Bicicleta Brillo