söndag 21 september 2008

lördags love

Ove steker i solen på törget i Ulricehamn.
Ett rosa kaffe med bryggkaffe. Fint som rackarn men jag saknade Aldos grappa.
Erik ben till höger och till vänster Olle P:s ben. Olle är ingen lek på slätan kan jag säga. Olle står aldrig upp och cyklar, sitter i alla lägen och även om jag spurtar har jag svårt att följa Olles slätrulle. Första gången Olle ställde sig någonsin på cykel var förra veckan, resultat blev att kedjan small direkt. På riktigt, kolla sizen på låret! Världsklass, Olle är från och med nu Team Soldes lårgud!

Det är så enkelt på något vis men ändå går det lixom inte att förklara. 12 cyklister samlades klockan 10.00 för att köra en lugn 4-timmars runda med fika i Ulricehamn som det stora målet. Solen sken, luften var hög, tempraturen perfekt, löven brann sin vackra hösteld, vinden var lugn och sällskapet var magiskt på något vis.
Jag skulle vara cool efter våra blogginlägg med hur cykelkoderna funkar etc gälladne antal vattenflaskor. Detta innebar att jag bara hade en flaska i stället, denna glömde jag dessutom att fylla på i Ulricehamn. Hem kom jag men jag frågade direkt Ove; - Fattar inte varför jag har så ont i huvudet? Ove svarade med ett ord, - vätskebrist.
Nåväl, jag har lärt mig något men jag känner att jag måste gå lite i Chrilles skola och lära mig lite mer.

3 kommentarer:

Johan C sa...

Så enkelt, så vackert, så underbart. Världsklass!
Vore trevligt med en lite närmre studie av Olles ben. Lite mer konturer, längd, bredd osv. Går det fixa Erik?

Anonym sa...

Gärna en liten bildserie där vi först får se ett avslappnat lår och sen en bild där samma bit kropp är kontraherad! Min teori är att det kanske inte är så stor skillnad på ett mästar-lår??

Dan Stenqvist sa...

Dina inlägg är så fina Erik att de platser i Elle Interiör.