onsdag 24 september 2008

Grande Finale




Vilken magisk avslutning på en fantastisk onsdagsspurtsässong! I sann Team Solde-anda lyste solen och en mer eller mindre sentimental klunga körde den sista rundan för i år. Det är så många fina profiler som vi har fått lära känna tack vare cyklingen. Något som är något förvånande och positivt är att vi inte har haft någon ordentlig krasch än. Den lär komma nästa säsong. Spurt-Henke tog hem förstapriset i prinsklassen och Kajsa cyklade hem pokalen i prinsessklassen. Stort grattis till er båda! Någon som har cyklat otroligt bra hela säsongen är UC-Johan som tog en ytterst hedrande andraplats. Något som känns väldigt fint för oss i Team Solde är att Johan C knep bronset! En av mina mest känslosamma ögonblick under säsongen var när jag såg Johans näve i luften efter den tredje vinsten i rad på spurt nummer 5. Tårarna var inte långt borta där. Nästa onsdag blir det bankett på Fagans med en eventuell prisutdelning (teamet jagar sponsorer till priserna, det borde lösa sig) och en avrundning av säsongen. Alla är hjärligt välkomna att dyka upp 19:30. Cykeltröja ger extra credd. Vi i Team Solde vill tacka alla cyklister som har varit med och cyklat och gjort dessa onsdagar oförglömliga.

10 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Stort tack Ola för bilderna. respekt.

schmunk sa...

Stort tack för att man fick vara med! Ni är ett underbart gäng och jag har ju helt klart fått mersmak för cyklingen. Jag ser fram emot några sköna höstrundor.

Jag vill även passa på att gratulera pristagarna!

Tack, MVH/
Martin Gustafsson

Johan C sa...

Stort grattis Henke och Kajsa stabil säsong!
Tusen tack alla sköna cyklister. Det har varit riktigt roliga onsdagar!
Glöm inte av vinterträningen för i April kör vi igen.
Som blixten uttryckte det " Denna första säsong var en lång prolog, det är nästa nästa år det händer".

Kajsa sa...

tackar för alla gratulationer :-D och du dan, himla snygg bildkomposition!!

Anonym sa...

Vill tacka Team Solde för grymt bra arrangemang...och tack alla andra för trevligt cykelsällskap.

Anonym sa...

Jag ångrar djupt at jag inte kunde medverka i detta episka event, stort grattis till alla som medverkat och framfört allt personerna bakom detta, ni är ett fantastiskt gäng. Jag ser redan fram emot vårrundan:-)

johan sa...

Mina gratulationer går främst till Spurt-Henke och "Inga fler vurpor nu!"-Kajsa, men vill även gratulera Team Solde för ett fantasiskt initiativ.

Onsdagsspurten har varit ett väldigt roligt inslag i vardagsträningen och, tro mig, den veckan jag missade deltagande, grämde jag mig nåt så innerligt!

Ser redan fram emot att krossa allt motstånd nästa säsong. Grundträningen kommer baseras på mycket styrka - läs knäböj med skivstång - så räkna inte med mig på långturerna och i backarna under nästa säsong. ;)

Ses nästa onsdag!

Anonym sa...

Gratulationer till Henke och Kajsa, bra jobbat!! Stort tack till Team Solde som har gjort onsdagarna till Onsdagsspurten. Nu börjar uppbyggnadsträningen inför nästa säsong, jag håller med Johan, det blir mkt intervallträning på tunga växlar på trainern i vinter :)

Ses på Fagans!

Sarah sa...

Stort grattis till er båda, Henke och Kajsa! Ser fram emot vårsäsongen!

Anonym sa...

Kajsa kajsa kajsa. Heja heja heja.