onsdag 10 september 2008

Bengtsson fick lyfta pokalen i Borås

Notera; Bengtsson körde sista etappen i guldkruka, respekt, likt en jamaikansk sprinter.


Som ni kanske minns var det för ett tag sedan ett repotage om herr Bengtsson här på bloggen. Idag har det varit Bengtsson dag, eller rättare sagt. 2008 har varit Bengtssons säsong. Idag säkrade han segern av 2008 års upplaga av Protour och lyfte pokal mot de mörka och regntunga Borås molnen. Hela team solde lyfter på hatten och grattar Robban Bengtsson. Vi önskar alla att vi hade haft dina explosiva muskelfiber. Jag citerar spurt Henke (detta måste läsa på den bredaste skånskan du kan tänka dig) - Nja, antingen kan du spurta eller kan du det inte. Det är liksom något man föds med. Ödmjukt, tycker team solde... Hursom, vi ser fram emot duellen och återigen, stort grattis Robban!

3 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Bengtsson, respekt!

Anonym sa...

Grattis Bengtsson. Måste vara underbart att få lyfta den pjäsen.
Citatet kan jag dock inte tillskriva mig själv. Det var en fd proffscyklist som på min fråga om hur de tränade spurter svarade: (på bredd skånska) -Vi tränade aldrig spurter det behövdes inte, If you got it, you got it...

Anonym sa...

Tack Team Solde..Tack Spurt-Henke. Först nu är jag på jobbet! Det blev en jobbig kväll igår med segerintervjuer, sponsorträff samt segerbankett! Angående spurtförmåga så är det nog som den fd proffscyklisten säger att man föds med det. Jag kan bara tillägga det att när jag började cykla Lvg förra året så hade jag inte en chans på spurterna i Protour. Så träning hjälper!
Ha det bra & jag hoppas att man kan dyka upp på en Onsdagsspurt inom snar framtid!
Robert Bengtsson