tisdag 10 juni 2008

Tips från Kjell

Kjell heter är en släkting till mig som bor utanför Jönköping. Kjell följer team Solde med spänning via bloggen. Kjell är inte bara min släkting, han är också en riktigt Vättern veteran. I år kör han VR för 25:e gången, ni hör rätt 25:e gången! Vad säga mer än respekt till Kjell. 25, det är väl typ vad medelåldern är i team Solde? Helt otroligt! Så igår kväll ringde min telefon, det var Kjell. –Hej Erik, hur mår du? Jag följer team solde med spänning sa Kjell. – Jo tack, sa jag. Jag själv och teamet mår prima. Vi är taggade och hoppas på en fin resa. –Härligt säger Kjell, jag vill ge laget två tips som jag tycker ni ska ta med er.
1. VR börjar i Hjo. Då återstår ca 10 tuffa mil. Se till att ha krafter kvar dit.
2. De snabbare klungorna som går förbi är ofta duktiga cyklister som kan tecken etc och har en stor cykelvana. Har ni kraft så försök gå med där. Det går både fort och är säkert.
Tack Kjell för dina fina tips och jag tillsammans med teamet hoppas att vi ses i Motala.

2 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Japp, det märks direkt att Kjell har rutin. Väldigt värdefulla tips. Kjell, vad siktar du på för tid i år?

Johan C sa...

Imponerande Kjell att fylla 25 rundor. Det är ett önske tänkande att man hittar en stor klunga som inte ligger på för hårt!! Tack för råden!