onsdag 11 juni 2008

Grandslam






Känns lite tungt att göra det här inlägget men är man spurtkung så är man. Henke från team pelton var riktigt het idag. Tog hem samtliga spurter. Det har aldrig hänt innan så han skriver in sig i onsdagsspurterns historiabok. Grattis Henke!!
Snyggast i klungan var lätt Sarah. En fantastiskt snygg "new rave" tröja med mycket färg. Kanske är något för Team Soldes kollektion 09. Vad säger skräddaren från Borås?
En ny ryttare gjorde premiär idag, Max. En krigare som har VR rutin! Fint att ha med dig i klungan idag! 
Ola ska ha en guldstjärna för fin fotografering!!


13 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Stort grattis till Henke som är en fantastisk spurtare! Vi har mycket att lära av dig. Men efter VR kommer jag att fokusera på annat om man säger så...Vem sa något om att börja explosivitetsträna? Sarah, jag kunde knappt släppa blicken från dig idag. Vilken tröja! Sjukt kul att ha "Alaska" med idag. Max look påminner mig om Alaska, med det extremt fina skägget och de vrålfina benen som kan cykla Alaskarunt utan problemas. För egen del känns det magiskt att få slå Micke på den för mig livsavgörande spurten på slutet. Har vi tur får vi läsa Mickes bortförklaring har nedan inom kort.

Dan Stenqvist sa...

Stort tack till Ole också som hade kameran med sig idag och tog fina bilder.

Johan C sa...

Alaska är ett riktigt bra smeknamn för max! Sitter säkert hemma nu och gnager på ett köttben!!

Dan Stenqvist sa...

Japp, och det är förmodligen osaltat.

Anonym sa...

Om det var nån dag man skulle ta en Grand Slam så var det idag. Kändes som om många redan mentalt var i Motala, andra kände sig krassliga och hängiga. Jag räknar med betydligt hårdare motstånd efter VR och vem vet Team Solde kanske dra fram ett ess ur ärmen i form av taktikkörning, det funkade ju bra sist. Eller så kan ni ju dra ner Killer Erik till Malmö.

Anonym sa...

Tack för racepremiären, grymt kul trots min mediokra insats. Inga bortförklaringar - både Johan oh framförallt Henke var ruggigt mycket starkare idag. Dan, var du möjligtvis innan Carlström i mål också? I så fall blir jag än gladare... ;)

Ska vi ta fasta på ett poängsystem för oss som har små horn som växer ut man cyklar? Dagens 3-2-1-dubbelsista funkade väl (även om Henke ju snedvred det lite med sin dominans...)?

/M

Blixten sa...

Det måste vara den rosa tröjan som gör det. Jag ska fixa en gul, då ska Ni få se.

Blixten sa...

Ganska mycket snack och lite cykling för min del just nu

Dan Stenqvist sa...

Det behöver inte vara någon nackdel på bloggen, Blixten!

Anonym sa...

Lite panik!!!

Tack så mkt för turen igår, börjar bli en bra och trevlig vana:)

Min skjuts upp till VR på fredag har blivit inställt....jag har lyckats fixa att spurtkungen kan ta min cykel (tusen tack Henke), men jag har ingen skjuts till mig själv, vet någon något om en ledig plats upp på fredag (imorgon)?
1.000 tack på förhand /björn 0738-193073

Anonym sa...

Ni är så sjukt starka!! Och ni kommer få grymt kul på lördag! Tack för en trevlig runda och jag ser fram emot sommaren.

Så roligt att Kajsa var med! Jag har efterfrågat damer på körningarna men inte lyckats tajma tidigare. Hoppas du hänger på även efter VR, Kajsa! Det kan blir nåt stort även av damerna! :) Stort lycka till!

En guldstjärna till Ola som alltid samlar upp truppen likt en gåsapappa samlar upp Familjen Gås efter att ha korsat Limhamnsvägen.

Kajsa sa...

underbart att vara tillbaka efter det seglivade skrapsåret! dessutom premiär på onsdagsrullet samt en tjejkompis. med de förutsättningarna var det inte konstigt att gårdagen var en höjdare :) sarah, ser fram emot framtida rullningar tillsammans!

Anonym sa...

Storstilat av Henke!

Nu vet man var spurtlinjerna finns markerade. Hädanefter får man ge sig in i striden, eller!?

Känns skönt att få fokusera på tramptag framöver och onsdagsspurterna kommer blir ett mycket trevligt inslag i sommar.

Ses i trikåer på onsdag!