måndag 30 juni 2008

Onsdagsspurt

Japp, det börjar dra ihop sig igen. Dessvärre tror jag att en hel del från Team Solde inte kommer att kunna närvara. Stenqvist jobbar fram till klockan 20:00 och Johan, Anders och Erik är på gemensam semester denna vecka och kommer inte att köra (eller?). Blixten och Matti har jag ingen koll på. Med andra ord finns det fina chanser att ta värdefulla poäng. Mitt förslag är att de som kan träffas vid rondellen 19:30. De som har tänkt att köra får gärna flagga i en kommentar nedan.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer att köra - men är ruggigt sliten då jag uppsatsspurtar nätterna igenom. Ingen anledning alltså att hålla koll på mig, Henke. Ingen alls...

/M

Anonym sa...

Jag kommer att köra, tror även att Tompa hackar på.
Jag håller koll på alla, alltid oroa dig inte.

Anonym sa...

Stämmer Henke, jag är vid rondellen 19.30 och gör ett nytt försök att skrapa ihop lite poäng

Kajsa sa...

sarah, är du med? med lite flyt kan det bli ett nästintill komplett damlag som rullar iväg på onsdag :-)

Emma sa...

Jag är med! Som en skakig liten nybörjare, men dock ändå....jag ska med!

Dan Stenqvist sa...

Underbart Emma!! Jag måste cykla och möta upp er. Attans att inte Amelie kan vara med.

Sarah sa...

Jag är också med! Med nya ovana pedaler så jag kommer säkerligen att trilla vid något stopp. Det ser jag fram emot...

Kul att du ska vara med Emma!!

och Amelie får planera om lite! :)

Emma sa...

Ha, ha jag misstänker att jag kommer att göra dig sällskap vid stoppen Sarah. Men som gammal hästtjej är det väl bara till att sätta sig i sadeln igen...ja jösses! Jag tror och hoppas att även Elina kommer att haka på med Johans racer. Amalie kom med!

johan sa...

Kul, kul!! Men inte ska det väl trillas, inte?! Fast å andra sidan måste man begå premiären nån gång! ;)

I övrigt gör jag som frugan (bortsett från trillandet dårå). Hänger på med hojen.
Laddad till tusen i spurtbenen.. erhmm...

Dan Stenqvist sa...

Emma, du hemlighåller val av hoj tills imorgon?

Anonym sa...

Attans att jag är uppbokad imorgon, hade varit skönt att göra premiär när man inte är ensam newbie, men men! Jag hakar på en annan gång (och kör lite koppla-ur-pedal-övningar i kvarteret tills dess, man vill ju inte gärna vara den första fallande dominobrickan bland tättliggande cyklister, har drömt mardrömmar om det...)

Anonym sa...

ehh, ni gör mig nervös - jag har aldrig tänkt att jag skulle trilla...
självklart hänger jag gärna med, men är 80% säker på att jag kommer, det är det där jobbet som kanske hindrar mig. dock är jag sugen och på hugget. särskilt när johans cykel står till förfogande.

Dan Stenqvist sa...

Grymt Elina att du är på hugget!

Kajsa sa...

oj, oj, vilken uppslutning!! även jag är laddad till tusen och med förkylningen (nästan) ur kroppen kommer jag satsa stenhårt på att smyga förbi ditt hjul denna gång sarah ;-)

espressobiker sa...

Jag kommer självklart också vara där, möjligen möter jag upp i klagshamn. Jag räknar på att rulla hemifrån vid 17.30-18 tiden om nån vill förlänga rundan.

Hör av er på noll sju sex åtta sjutton tjugofem femtioett om ni vill hänga på.

/O

Sarah sa...

Försök smyga du Kajsa, men jag har ögon i nacken! och jag är vass när det gäller! Och jag har tre klingor...

... ännu så länge är det nog bara tomma hot. Känner inte riktigt mig själv, när det gäller att sen leva upp till det. Vill ju helst att damteamet ska ha roliga och trevliga rundor, njuta av naturen och testa stillastående vurpor, men jag inser att en viss intern konkurrens kanske måste finnas för att trigga oss lite... Får jobba på det.

Laddar just med en fair trade-cappuccino från Dolce Sicilia, Västra hamnen. Godkänd! God glass har dock oxå! Team Dolce Sicilia......

olle h sa...

Olle och Erik kommer....

Sarah sa...

Det verkar som att vi kan bli en stor hög ikväll! Väldigt roligt! Synd bara att Team Solde herrlag inte kommer visa upp sig... Står det kanske för mycket på spel?!

Team Solde damlag välkomnar dock alla sugna gästspurtare!!

Blixten sa...

Vad ska jag säga?
Jag är en ännu sämre onsdagsspurtare än jag trodde. Fast Henke ska väl få ha sin tid i rampljuset innan Blitzen träffar honom. Oj, oj, oj vad svårt Ni kommer få att läsa vad som står på bröstet på min nya tröja

Erik A sa...

hur kan man bli nervös av att läsa kommentarerna? Jag ska ju inte ens vara med men det är helt sjukt vad gärna jag skulle vilja. Bara tanken på att få följa Henkes håriga vader och sedan få kasta fram hjulet för ett målfoto gör mig helt skakig. Kör så det ryker imorgon och team solde; Håll fanan högt och låt de röd vita färgerna regera. By the way; jag gillar verkligen m:s ner oddsare av sig själv. Inga förväntningar där inte...