söndag 1 juni 2008

Ringsjön Runt

Vi har äntligen fått vår följebil.
Matti fick av någon konstig anledning jubileums nummer lapp, trots det var första gången.
Vi meckar med cykeln.
Mycket folk vid Ingvar Oldsberg
Fin mat hos en av huvudsponsorerna Gerdslands Camilla, Karin och Bengt!!


Jag och Matti tillsammans med hjälpryttaren Mattias testade tävlingssformen och körde Ringsjön Runt. 12.5 km i faktiskt ganska kuperad terräng för att vara skåne. Underbart folkligt med Ingvar Oldsberg i Spetsen. Fick dock ingen bild på Ingvar. 
Vi hade målsättning att köra under 4 timmar. Totaltid med ett litet pitstopp blev 4.03. Snitthastighet 31 km/h. 
Bra kört pojkar och tack för den goda korv och kakebuffen familjen Gerdslands!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt kört!
Jag och Olle kom i mål på nästan exakt samma tid, någon minut över fyra timmar. Men vi missade starten helt och såg därför aldrig till er. Vi missade även Oldsberg vilket grämer mig mer än Olle.
Jobbigast var den helt otippade jättebacken på väg in Höör efter första halvan, mest för att man liksom inte ens anade att den var på gång. Vi och alla andra cyklister runtomkring blev helt tagna på sängen och stod plötsligt still med skrikande lår och alldeles för tung växel i.
Vinden på tillbakavägen var lite hård också, men vi hittade en gubbe med strykjärnsvader och kadens på sisådär 30 att dela den med.

Blir det månne en sista söndagsrullning den 8:e?

Johan C sa...

Vi såg faktiskt skymten av er när ni vände tillbaka i Orupsbacken. Ni såg stabila ut!
Klart det blir en sista söndagsrullning. För den här gången. Sen har vi rolig sommar aktivitet på gång!

Anonym sa...

Tack för en go tur. Tyckte det gick fint trots att jag tappade er de två sista milen. Landade 6 minuter efter er. Hakade på ett gäng från Tetra Pak som låg i behagliga 28km/h de sista två - det gillade mina lite trötta ben.
Kör hela Solde-gänget lika starkt på Vättern som ni gjorde nu så klarar ni 12h gränsen med råge. Bra jobbat Johan & Matti!

För övrigt får jag nog hålla med dem som säger att ringsjön (som natur och känsloupplevelse) är något tråkig på slutet. Det är en fin tur de första 7 milen sen är det cykling på E22:an som gäller och dessutom upprepning av samma vägar vilket inte är världens sexigaste.. Dock var det en jättekul cykelupplevelse för mig som inte har kört något liknande lopp tidigare.

Johan C sa...

Håller med dig Mattias. Det var inte världens roligaste vägar direkt. Det är inte varje dag man cyklar på en Europa väg! Det var roligt att få nr-lapp och känna lite stämning runt omkring.
Bra kört Mattias. Hur var det på kurerings-Spat?

Anonym sa...

Superhärligt. Johanna överraskade med att ha bokat ett spa-hus åt oss. Fantastisk natur och en nice Jacuzzi mitt i trädgården där kroppen och knoppen fick sitt.
När jag på de senare timmarna satt där i bubbelkoppen och lyssnade på fåglarna för mig själv kom Johanna med ett glas Champagne, satte sig på knä i Jacuzzin, och satte en ring på mitt finger ;o). Sen var det bastu, massage och en god natts sömn. Mums, sa kroppen.

Blir det en onsdagstur som vanligt? Börjar redan rycka i benen.