onsdag 18 juni 2008

Ska du köra SM?

Idag var det pro tour i vanlig ordning i Borås. Jag var på plats tillsammans med uppskattningsvis ca 55-60 andra cyklister. Som alltid en fröjd att vara med och cykla dessa onsdagar. Någonstans hade jag en liten förhoppning om att det poängmässigt skulle bli en bra onsdag. Hur jag kunde tro det vet jag inte efter 30 mil i lördags, ingen träning sedan dess och därpå personalfest igår kväll. Det blev inte helt oväntat poänglöst och benen kändes ganska tunga. Ja ja, det kommer fler onsdagar. På väg hem från protour satt vi i en stor klunga. Då får jag frågan av en cyklist som sitter brevid mig; - Ska du köra SM? Köra SM sa jag? Nej det ska jag inte, jag är bara en glad amatör. För en sekund ångrade jag mig lite att jag istället inte sa typ; - Nja, känns inte riktigt som jag prickat formen så jag tror jag skiter i det i år...
Hur som helst, jag fick frågan. Detta måste innebära att jag ser ut som en cyklist, agerar som en cyklist och pratar som en cyklist. Hur pratar en cyklist? Jag tror att allt handlar om att mina ben är brunbrända och välrakade, det måste var det som framkallade frågan. Jag ska aldrig sluta raka benen efter ikväll.
Till skillnad från Dan så tycker jag att det är kul att titta på fotboll så det gjorde jag efter pro tour. Tittade tillsammans med Ove Nilsson, Ove är en rackarns fin kille som dessutom är sjukt bra på att cykla. Han ska till skillnad från mig köra SM för MA nästa vecka i Falun. Önskar att hela Solde hade kunnat vara där och hejjat. Nu kan vi inte det men är det någon i MA som kollar vår blogg så skickar jag här på hela Soldes vägnar en stor lyckospark till våra kära MA idoler, kör så det ryker nästa vecka MA!
Förövrigt ska jag göra allt som står i min makt för att försöka få med Mattias (vår Mattias), Ove och co någon gång till Malmö, det vore maxat!

1 kommentar:

Johan C sa...

Det vore stort att ha en team Solde cyklist på startlinjen i SM. Kanske nästa år så får vi ställa upp i lagtempot iallafall.
Såklart grabbarna ska komma ner till Malmö. Det vore fantastiskt!!!