måndag 23 juni 2008

äntligen...


För er som inte läste sydsvenskan igår missade kanske den stora nyheten att Team Solde kommer även att ha ett damteam inom kort. Sammansättningen är inte riktigt satt än. Det sker en hel del tester vem som ska vara med har jag hört. Det kommer komma en större presentation av teamet inom kort. Kommer även att innebära fler bloggare fler inlägg osv. Mer aktivitet på bloggen helt enkelt. 
Vi är jätteglada för fler kvinnliga cyklister. Det började bli lite väl grabbigt på slutet så ingen är gladare än vi, säger Matti i pressrelesen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är strålande nyheter!

Lite väl mycket testosteron har det väl varit hittills, ja. Jag tror det är mycket välkommet, för oss läsare och gästryttare, med ett gäng som redan vet hur man rakar benen och inte gör en sån stor grej av det hela! ;)

När får man veta vilka som ingår i teamet, då? Det finns en här hemma som sitter och hoppar och hoppas i soffan!

Johan C sa...

Hon är väl så gott som kapten tror jag tillsammans med Kajsa!!

Anonym sa...

Det blir ju sketabra!

Jag var förresten ute och trotsade vinden nu ikväll. Det blev er klassiska onsdagsrunda (den före spurten), dvs. till Luftkastellet och tillbaks. När det blåser så mycket som idag så kan man tyvärr inte kompensera motvinden, för att få upp snitthastigheten, med den fina medvinden på tillbakavägen. Dock försökte jag trycka på och ligga på gränsen till mjölksyra båda håll. Kändes tungt att cykla nära max i 23 km/h på utvägen, men fint att kunna veva i 55 km/h längs Ribban på väg hem igen.

Kajsa sa...

sarah, jag räknar med ditt stöd i detta! förhoppningsvis kan vi prata mer om det på onsdagsrullningen :-)

Anonym sa...

Jag är jätte-på Kajsa!!! Jag är spänd och kan knappt jobba. Är absolut med på onsdag, och det är skönt att du kallar det onsdagsrullning och inte onsdagsspurt. Det innebär färre spurter och mer team-snack bak i klungan ;) *harkel* men bara denna gång förstås... sen blir det allvar...

När avslöjas laguppställningen och när blir kick-offen??