söndag 22 juni 2008

Regn.

I efterskott vill jag önska alla läsare en fin midsommar.
Så har det då hänt, en team solde cyklist har cyklat i regn. Team Solde har aldrig under sin 5 månaders tidigare livstid cyklat i regn. Men så idag har jag cyklat i ca 2,5 timmars regn, ja vissa perioder öste det faktiskt ner. Det var faktiskt en ganska härlig känsla. Turen gick tillsammans med 4 starka Boråsare, Fredrik, Martin, Jörgen och så Mattias, alltid lika härligt att få äran att cykla med honom. Då midsommar helgen inte bara bestod av sodavatten kände jag mig lite sliten, låg sist i klungan mycket och bara rullade med. Detta innebar ju oxå att jag förutom regn fick fightas med otroligt mycket däcksprut. Som sagt, det var kul att testa regn men jag föredrar sol och aldos bänk. För övrigt kan jag inte sluta fundera på hur Dan har det i Bulgarien? Dan, läser du detta vill jag gärna ha en liten rapport från poolkanten.

1 kommentar:

Johan C sa...

Regn faller ju sällan över team solde. På alla våra onsdagsturer och söndagsturer hade vi inte en enda regndag innan VR. Otroligt men sant.
I Borås regnar det väl mest i hela sverige?

Tack för en fantastiskt trevlig midsommarhelg erik!!