söndag 8 juni 2008

Bänken full










Det blev en söndagsrullning som vi sent ska glömma! Vilken cykelkärlek! Den största bedriften stod Pista Malmöåkarna Jon och Markus för som lätt hängde med resterande åkare med växlar , vilka kungar! Bo Corleone och Lars var med för första gången och fick känna på härlig klungkörning. Henke lyckades inte ta hem någon spurt idag(!!) och jag tror att kriget har trappats upp återigen mellan Team Pelton och Team Solde. Det kan väl inte ha varit som så att det var taktikkörning som gjorde att Henke inte lyckades ta någon spurt? Det var ett riktigt lyft att Coach visade sig på cykeln idag. Han cyklar för vackert. Stort grattis till Erik som blev spurtkung. Bo Corleone låter meddela att han tänker vila resten av dagen. Naturligtvis går ett megastort tack ner till Aldo som alltid bjuder på extremt mycket gästvänlighet nere i Skanör. Dagen till ära fylldes hela bänken av cyklister. Vår sponsor Britt Stenqvist visade prov på ett otroligt stöd tillsammans med Amelie Olofsson som tog emot oss nere i Skanör för att sedan följa upp med hejande på vägen hem. Respekt. Britt ser inte ut att vantrivas brevid hunksen Johan och Anders.

13 kommentarer:

Jon sa...

Tack så mycket till alla för en trevlig vända!
Och tack för erat överseende med min & Markus allt annat än perfekta klungkörningsteknik.
Det gick ju faktiskt riktigt bra på vägen ner, men när motvinden slog till på hemvägen så klarade jag inte av att hålla kadensen uppe och gick rätt snabbt in i väggen. Då hade det nog inte skadat att kunna växla ner...

Anonym sa...

Ett stort grattis till att er välplanerade taktik ner till Aldo´s fungerade, den såg jag inte komma. Hade bara en sak i huvudet och det var att hålla Erik´s hjul.
Trodde att jag hade spurten upp till Specialen men Erik lyckades klämma sig förbi... Inga träd får växa till himlen.
Erik är riktigt stark. Jag måste ordna hjälpryttare. Ser fram emot onsdag, med eller utan spurter.

Anonym sa...

Vilken toppenrunda jag och Sarah fick skippa idag.

Benen är fullt återhämtade och det blir massor med cykling framöver i sommar! Både 1-växlat på lättviktsstål och 20-växlat på kompositmaterial.

Ses på onsdag!

Johan C sa...

Tack för idag! Vilken fantastisk runda. 10 mil med bra fart. Stort av Erik att bli spurtkung samt att coach plockade hem kaffespurten nere i skanör. Skönt med lite rödvita spurtkungar!
Det känns som Bo fortfarande har samma liggställning på köpenhamnsvägen. Han krigade riktigt bra idag. Fint att ha dig med i klungan!!

Matti sa...

Som vanligt när man missar en rullning så verkar det som man missat årets händelse. Tur att årets händelse kommer nästa helg också...
Saknade er idag men det verkar som ni har klarat er bra utan mig. Spurten gick enl. "Planen" läser jag, härligt! Henke är stor även i nederlagets stund, imponerande.

Om inte förr så ses vi onsdag!

Anonym sa...

Vart tog du vägen Matti? Jag körde i komplett Liquigas dräkt idag!
Trodde inte jag skulle bli ensam...

Anonym sa...

Alltid lika trevligt att få besök av herrar i trikåer =) lycka till nästa helg! ciao Hanna

Johan C sa...

Tusen tack hanna för alla fina kaffe du har gjort till oss på söndags rundorna. Du har räddat många trötta ben. Du är Team Soldes favorit barista!

Erik A sa...

otroligt. Vilken gryta, de bästa ingredienserna och smaken är så fantastisk god. Tack alla fina cyklister idag som gjorde dagen till det den blev. Jag saknade dock blixten och Matti. Tack aldo med crew. Tack fam Stenquist. Tack Emma för maten efter. Tack till tanten i Skanör som stannade sin rullator, annars hade både hon och jag...ja, jag vägar inte tänka på vad. Team körningen var ur skolboken. Anders går från klarhet till klarhet. Johan är ankare. Dan är överallt och bidrar med allt. Bo lekte med pulsen 10 upp, 10 ner genom att ligga i klungen eller ligga 100 meter bakom, vilken uppvisning. Det var visst fusk att ligga på Rulle? Bo, hur känns benen? Det var en ära att träffa pelton Henke, vi dansade fint ihop och jag vill att du lär Solde att du kan varje onsdag. På lördag smäller det, otroligt att vi redan är där. Vila, rulla, ät, vila, rulla, ät...

coach sa...

man blir ju tårögd. Att det skulle kännas så här en vecka innan vr trodde jag knappt i januari när vi startade träningen. All lycka till er i helgen, själv åker jag till varmare breddgrader och vilar upp mig. Cykel är det nya svarta! Ses i sommar.

Delavega sa...

Måste även jag tacka för en av säsongens trevligaste söndagsturer.
Roligt med nytt rekordantal så här helgen innan den stora händelsen.
Det känns ju inte direkt som att det är tuffare att köra med fler personer i klungan.
Till sist vill jag bara skicka en hälsning till Henke som var lite oroväckande tyst efter den taktiska masterplan som Team Solde hade klurat ihop. Trots att du blev utan segrar idag är du fortfarande kungen av spurter...i alla fall av dem som bor i Malmö.
Sov gott!

Anonym sa...

Tack för idag. Underbar åkning. Allt jag har att säga...

Anonym sa...

¿Vad har ni för starttid?