söndag 24 augusti 2008

Tour attityden kryper på


mina ögon går i kors men jag bara måste berätta en sak. I dag gjorde jag det tourigaste jag någonsin gjort. Allt utspelade sig på andra varvet. Jag körde med dubbla stora flaskor på cykeln. Kände att detta inte skulle räcka så jag klämde in en rackare i tröjjan oxå. När den var uppdrucken stoppade jag av någon anledning tillbaka den i tröjan. Vi befann oss på ett relativt platt parti där det gick fort. Plötsligt ser jag hur idol-Mattias skickar iväg en flaska som han just druckit upp all världens väg. Håll i hatten vad tourigt det såg ut tänkte jag. Det tog cirka 0,1 sek så hade jag mina tomma flaska i handen. Just då paserade vi en åker, jag han då tänke. -Erik, inte här, Bonden kommer få flaskan rätt in i tröskan så går hela årets veteskörd åt hel..... Jag höll i flaskan i ca 100 meter då vi passerade ett hus och en trädgård. Bestämt med en snabb rörelse flög flaskan 30 meter rakt in i trädgården. Vad ska dom tänka imorogn när dom hittar flaskan? Besök från månen? Tjuvar? Ja, hursom helst. Det viktigaste av allt var iaf att samtliga bakom mig i klungan måste tänkte. -Så agerar man bara om man cyklat på kontinenten.... sov gott

2 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Snacka om gonattsaga!

Anonym sa...

Jag gillar dit tänk Erik. Nästa race måste jag ha med min en extra flaska som jag kan slänga all världens väg...